۵ دلیل اصلی افزایش علاقه مردم به خرید آنلاین و اینترنتی
امروزه بسیاری از افراد بیشتر کالاها و خدمات مورد نیاز خود را آنلاین سفارش میدهند و خرید اینترنتی جزء جدانشدنی زندگی همه ما شده است؛ افزایش خرید آنلاین دلایل زیادی دارد که در ادامه ۵ دلیل اصلی آن و راهکارهای کاربردی برای استفاده کردن از این ۵ دلیل در راستای افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین را بیان میکنیم.
بسیاری از فروشگاه های آنلاین با تمرکز بر این ۵ دلیل توانسته اند فروش اینترنتی خود را به راحتی افزایش دهند.
۱. مقایسه و خرید
یکی از دلایل اصلی افزایش خرید آنلاین و اینترنتی امکان مقایسه کردن چندین جنس کالا از برندهای متفاوت و از فروشگاه های اینترنتی مختلف است.
علاوه بر مقایسه کردن اجناس افراد میتوانند اطلاعات دقیق محصول یا خدمت ارائه شده و همچنین بازخوردها و نظر افراد دیگر را نیز بررسی کنند.
به این ترتیب به جای مراجعه حضوری به چند مغازه و چرخیدن بین قفسه ها و پیدا کردن کالاها به راحتی با چند کلیک ساده میتوانند چندین و چند کالا را بررسی و بهترین را انتخاب کنند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
این دلیل یک روش خیلی ساده برای افزایش فروش کسب و کارهای کوچیک است؛ کسب وکارهای نوپا با ارائه جزئیات و توضیحات محصول، امکان مقایسه، ارائه بازخوردهای کاربران و ایجاد محیط کاربردی برای مشتریان به راحتی میتوانند توجه افراد و البته توجه مشتریان کسب وکارهای بزرگ را به سمت خود جلب کنند.
تمام اطلاعات محصول، جنس، کیفیت، قیمت، تمامی نمونه ها و هرچیزی که مشتری ممکن است در چرخه خرید به دنبال آن باشد را با دقت و در فضایی جذاب و قابل دسترسی فراهم کنید و مطمئن شوید که کاربران برای پیدا کردن آنها دچار پیچیدگی یا مشکل نمیشوند.
نکته مهم در این روش ارائه این خدمات به تعداد بیشتری از افراد است؛ شما نباید فقط افرادی که مشتری هستند را به سمت وب سایت خود هدایت کنید بلکه باید افرادی که علاقهمند به حوزه کاری شما هستند را نیز جذب کنید.
به این ترتیب شما به مجموعه بزرگ تری از مشتریان بالقوه و بالفعل دسترسی خواهید داشت که در وقت نیاز به دلیل تجربه خوبی که از شما گرفته اند برای خرید به شما مراجعه میکنند.
کجا اینکارو کرده؟!
mobile.ir ؛ این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند تمامی جزئیات محصول را مشاهده کنند و قیمت های متفاوت را بررسی و بتوانند چندین کالا را با هم مقایسه کنند.
۲. قدرت انتخاب وسیع تر و افزایش خرید اینترنتی
چرخیدن و گشتن در فروشگاه های مختلف برای خرید کالا وقت و زمان زیادی میخواهد و علاوه بر زمان پیدا کردن فروشگاه های متفاوت برای خرید کالاهای مختلف کار راحتی نیست، بنابراین افراد بیشتر تمایل دارند فروشگاه اینترنتیای را برای خرید آنلاین انتخاب کنند که مجموعه بزرگتری از محصولات موردنیاز آنها را ارائه دهد.
این نکته در فروش حضوری و آفلاین هم صادق است و در دنیای دیجیتال نیز نقش پررنگی دارد.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
این روش به راحتی روش قبل نیست اما اگر صحیح اجرا شود سودآوری زیادی دارد. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی کوچک هستید و حتی کالای اختصاصی برای ارائه ندارید سعی کنید با کسب و کارهای آفلاین دیگر همکاری کنید و کالاهای آنها را برای فروش روی سایت خود قرار دهید و مدل درآمدی مناسب خود را انتخاب کنید.
اگر با این دسته از همکاری ها و مدل های درآمدی آشنایی ندارید پیشتهاد میکنیم بلاگ ” مدل های درآمدی مبتنی بر تجارت الکترونیک ” را مطالعه کنید.
کجا اینکارو کرده؟!!
دیجی کالا؛ دیجی کالا تولید کننده محصولات نیست اما به مرجعی برای مقایسه و خرید کالا تبدیل شده است. این مجموعه که در ابتدا با فروش کالای دیجیتال شروع به کار کرده است در حال حاضر مواد غذایی، پوشاک و … را نیز به فروش میرساند.
۳. بهترین قیمت و خرید آنلاین به صرفه
مشتریان هنگامیکه کالای مورعلاقه خود را پیدا میکنند برای خرید آنلاین به دنبال ارزان ترین فروشگاه اینترنتی میگردند بنابراین ارائه قیمت های رقابتی میتواند راهی برای افزایش فروش باشد.
شاید جالب باشد بدانید این مقایسه قیمت در خرید کالاهایی مانند لباس که افراد نیاز دارند آنها را لمس کنند و تصمیم بگیرند بیشتر اتفاق میافتد.
بسیاری از افراد لباس موردعلاقه خود را در مغازه های محلی پیدا میکنند و سپس برای خرید آن با بهترین قیمت در فروشگاه های اینترنتی جستجو میکنند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
برای رسیدن به این دسته از مشتری ها برخی از کالاهایتان را که حاشیه سود بالایی دارند با قیمت پایین تر نسبت به رقبا عرضه کنید و یا برخی از روزهای هفته تخفیف ها و کاهش قیمت های چشم گیری در نظر بگیرید.
کجا اینکارو کرده؟!
بانی مد؛ اگر سایت این فروشگاه اینترنتی را با دقت نگاه کنید. در ابتدا تخفیف ۳۰ درصدی کلی برای تابستان و چند تخفیف کلی دیگر و کمی پایین تر تخفیف هایی را تحت عنوان ” شگفت انگیزهای روز ” مشاهده میکنید که این بخش سبب میشود مشتریان این فروشگاه هر روز برای بررسی تخفیف ها به سایت مراجعه کنند و علاوه بر ترافیک قابل توجه فروش آنلاین خوبی را نیز برای این فروشگاه اینترنتی به ثمر رسانند.
۴. نظر مشتریان دیگر
طبق بررسی ها بیشتر افرادی که آنلاین خرید میکنند نظرات بقیه مشتریان را با دقت مطالعه میکنند.
بنابراین اگر میخواهید بیشتر بفروشید نشان دهید افرادی هستند که این محصول را خریدند و راضی هستند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
برای اینکه مشتریان بیشتری از فروشگاه اینترنتی شما آنلاین خرید کنند از سیستمهای نظرسنجی، ثبت بازخورد و ارزش دهی به کالاها استفاده کنید.
کجا اینکارو کرد؟!
دیجی کالا؛ کاربران بعد از مطالعه جزئیات و ویژگی های محصول میتوانند نظرات مشتریان دیگر را مشاهده کنند و بازخورد خود را نیز ثبت کنند.
کمدا؛ بخشی تحت عنوان ” تعریف و تمجید ” در سایت وجود دارد که نظرات کلی کاربران را راجع به این مجموعه نشان میدهد.
۵. صرفه جویی در زمان و افزایش خرید آنلاین
پول و زمان دو فاکتور مهم در زندگی شهری امروز هستند و همهی افراد در تلاش هستند بهترین استفاده را از زمان خود کنند و پول بیشتری بدست آورند بنابراین خرید آنلاین به شدت افزایش یافته است.
افراد آنلاین خرید میکنند تا در زمان صرفه جویی کنند و علاوه بر این از تخفیف ها نیز استفاده کنند.
طبق بررسی های انجام شده بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی برای دریافت محصول از گزینه ” ارسال سریع ” استفاده میکنند.
چجوری از این دلیل استفاده کنم؟!
ساختار سایت را بسیار ساده و راحت طراحی کنید تا مشتریان در کمترین زمان بتوانند محصول را پیدا کنند. سرعت سایت را نیز بهینه سازی کنید.
حتما گزینه ارسال سریع داشته باشید.
کلام آخر!
هیچ فروشگاه اینترنتی بی نقص نیست. از نقاط قوت خود استفاده کنید و بر روی روش هایی تمرکز کنید که برای شما سوددهی بیشتری دارند.
فراموش نکنید همهی روش ها برای همه مناسب نیستند.
با سلام وخسته نباشید جهت ارایه راهکار جهت پیشرفت دراین حوضه کاری.