در این مقاله از بلاگ زیبال، همه چیز درباره درگاه سپهر، روشهای دریافت آن، تفاوت آن با سایر درگاه پرداختهای ارائه شده و سوالات پرتکرار متقاضیان دریافت درگاه سپهر شاپرک را بررسی میکنیم.
نگاهی به شرکت پرداخت الکترونیک سپهر
پرداخت الکترونیک سپهر، یکی از ۱۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) مورد تایید شاپرک و بانک مرکزی است؛ این شرکت از سال ۱۳۸۶ با نام “مبنا کارت آریا” در زمینه ارائه سرویسهای مالی به موسسات مالی و بانکها فعالیت میکرد، اما پس از مدتی خدمات گستردهتری از جمله “درگاه پرداخت اینترنتی” و کارتخوانهای اندرویدی نیز ارائه داد و از سال ۱۳۹۷ به نام جدید “پرداخت الکترونیک سپهر” آغاز به کار کرد.
در حال حاضر یکی از محصولات پرطرفدار PSP سپهر، درگاه پرداخت اینترنتی آن است.
روش دریافت درگاه پرداخت سپهر
برای اتصال درگاه اینترنتی سپهر شاپرک به وب سایت خود، میتوانید به صورت مستقیم با مراجعه به وب سایت این شرکت، درخواست خود را ثبت کنید؛ یا از طریق شرکتهای پرداخت یاری مورد تایید بانک مرکزی، درگاه سپهر را دریافت کنید.
هر کدام از این دو روش مزایا و معایبی دارند که در ادامه هر دو روش را به تفصیل بررسی میکنیم.
اما اگر به دنبال یک روش آسان، سریع و بدون دردسر برای دریافت درگاه اینترنتی سپهر شاپرک هستید و علاوه بر درگاه به یک سیستم جامع برای مدیریت امور مالی و پرداختی کسبوکار خود احتیاج دارید، پیشنهاد میکنیم ابتدا روش دوم را مطالعه کنید.
روش اول دریافت درگاه اینترنتی سپهر
دریافت مستقیم درگاه از سایت سپهر شاپرک
در وب سایت https://www.sepehrpay.com/ همانطور که در تصویر زیر نشان داده است است، با انتخاب “درخواست پذیرندگی” وارد فرآیند دریافت درگاه میشوید.
به فرد متقاضی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، پذیرنده و به فرآیند دریافت درگاه پرداخت، درخواست پذیرندگی گفته میشود.
انتخاب نوع متقاضی دریافت درگاه سپهر
با انتخاب نوع درخواست خود، به صورت حقیقی یا حقوقی، وارد مراحل دریافت درگاه میشوید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در تصویر زیر نشان داده شده است.
افراد حقیقی اتباع ایرانی/ اتباع بیگانه
- کپی شناسنامه / کپی کارت خانوار
- کپی پشت و روی کارت ملی / کپی گذرنامه
- جواز کسب یا گواهی بانک
- اجاره نامه و یا سند مالکیت
- کپی از صفحه اول سایت به همراه نماد
- قبض تلفن ثابت
- تصویر استعلام حساب
افراد حقوقی اتباع ایرانی / اتباع بیگانه
- کپی اساسنامه
- کپی روزنامه رسمی
- کپی سند مالکیت و یا اجاره نامه
- کپی پشت و روی کارت ملی اشخاص دارای حق امضا / کپی کارت خانوار اشخاص دارای حق امضا
- کپی شناسنامه اشخاص دارای حق امضا/ کپی گذرنامه اشخاص دارای حق امضا
- کپی از صفحه اول سایت به همراه نماد
- قبض تلفن ثابت
- تصویر استعلام حساب
با انتخاب مشتریان حقیقی باید فرم زیر را تکمیل کنید.
و با انتخاب مشتریان حقوقی باید فرم زیر را تکمیل کنید.
در صورتی کامل بودن مدارک و صحت آنها بین ۲ تا ۷ روز کاری، درگاه پرداخت شما فعال میشود.
همانطور که مشاهده میکنید، دریافت درگاه از این روش، زمان بر و نیازمند مدارک کامل شما و کسبوکارتان است. با ثبت نام از این روش و طی کردن مراحل ثبت نام، فقط درگاه پرداخت اینترنتی سپهر را دریافت میکنید.
این درگاه شامل سرویسهای کاربردی از جمله تسهیم( تقسیم وجوه بین شرکا و ذی نفعان)، گزارشات تراکنشها، استرداد وجهها و پرداختهای شناسه میباشد.
اما در صورتی که قصد داشته باشید درگاه خود را تغییر دهید یا به دلایل مختلف درگاه شما دچار مشکل شود، به درگاه دیگری دسترسی نخواهید داشت! مگر اینکه بخواهید مجدد همه این مراحل را طی کنید و درگاه پرداخت دیگری نیز دریافت کنید!
دست نگه دارید! روش آسان تری وجود دارد.
روش دوم دریافت درگاه پرداخت سپهر
دریافت از پرداخت یار
پرداخت یارها شرکت های واسط ارائه دهنده درگاه پرداخت هستند، که دقیقا همان درگاه ارائه شده توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت را سریعتر و با امکانات بیشتر و گسترده تر ارائه میدهند.
پرداخت یارها با چند شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت همکاری میکنند، به همین دلیل با ثبت نام در آنها، به جای یک درگاه، به چند درگاه و به جای یک سرویس به چند سرویس کاربردی دسترسی خواهید داشت.
برای مثال پرداخت یار زیبال، به صورت همزمان ۶ درگاه پرداخت اینترنتی، همراه با ۴ سرویس کاربردی ارائه میدهد.
بنابراین با یک بار طی کردن مراحل ثبت نام در زیبال، همزمان به ۶ درگاه پرداخت، به پرداخت ملت، آپ، سداد بانک ملی، سامان، سپهر و ایران کیش دسترسی خواهید داشت.
نکته قابل توجه ارائه چند سرویس کاربردی برای مدیریت آسان امور مالی کسب و کارها است.
تسویه حساب سریع و روزانه، تسهیم و امکان تقسیم وجوه بین شرکا و ذی نفعان، استرداد آنی وجه به حساب پرداخت کننده، گزارشات کاربردی و تحلیلی از جمله سرویسهایی است که همراه با درگاه زیبال ارائه شده است.
به عبارت بهتر در روش دوم، به جای یک درگاه، یک زیرساخت کامل، شامل مجموعهای از سرویسهای موردنیاز خود دریافت خواهید کرد.
برای آشنایی بیشتر با این روش به صفحه درگاه پرداخت زیبال مراجعه کنید.
مدت زمان فعال سازی درگاه سپهر چند روز کاری است؟
در صورت تکمیل بودن مدارک و ثبت نام از روش دوم، در کمتر از یک روز کاری درگاه شما فعال میشود.
در صورت تکمیل بودن مدارک و ثبت نام از روش اول، بین ۲ تا ۷ روز کاری بعد، درگاه شما فعال خواهد شد.
نحوهی پیگیری و پشتیبانی درگاه پرداخت سپهر چگونه است؟
شماره تماس درگاه پرداخت الکترونیک سپهر ۴۱۰۷۲۰۰۰-۰۲۱ و ۱۶۸۶ است.
آدرس درگاه پرداخت الکترونیک سپهر چیست؟
آدرس درگاه سپهر https://www.sepehrpay.com/ است.
پرداخت الکترونیک سپهر شاپرک معتبر است؟
بله. اطلاعات شرکت سپهر در وب سایت رسمی شاپرک موجود است.