پیگیری تراکنش های ناموفق و صورت مغایرت بانکی
گاهی اوقات تعدادی از تراکنشهای روی درگاه پرداخت اینترنتی و یا دستگاه کارتخوان با موفقیت انجام نمیشوند و کسبوکارها برای آگاهی از وضعیت آنها نیازمند پیگیری تراکنش ناموفق و یافتن صورت مغایرت بانکی هستند.
پیگیری تراکنش درگاه پرداخت، تهیه صورت مغایرت بانکی و دانستن علل ناموفق بودن تراکنشها از نکات مهم برای تمامی کسب و کارها است. در گذشته کسب وکارها برای پیگیری این دسته از تراکنش ها باید با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و یا شاپرک تماس گرفته و علت مشکل را جویا میشدند.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام انجام یک درخواست بانکی به صورت الکترونیک مانند خرید اینترنتی یا کارت به کارت و … پول از حسابتان کسر شده اما با پیغام تراکنش ناموفق روبرو میشوید. در اغلب شرایط، وجه پرداختی نهایتا طی ۷۲ ساعت به حساب شما عودت داده میشود. اما گاهی چنین اتفاقی نمیافتد و حتی پس از این مدت زمان نیز وجه به حساب شما بر نمیگردد. در این شرایط دو راه پیش رو دارید:
- از طریق بانک پیگیری کرده و با آنها تماس بگیرید.
- از طریق سامانه پیگیری آنلاین، نسبت به پیگیری پرداخت اینترنتی اقدام کنید.
امروزه با استفاده از سامانه های پیگیری آنلاین، پییگیری تراکنش های ناموفق نیز مانند پرداخت آنلاین به راحتی و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است. اما چگونه تراکنش ناموفق را پیگیری کنیم؟


پیگیری تراکنش ناموفق از طریق میز امداد شاپرک:
۱- این سیستم تنها قادر به پاسخگویی به مغایرتهای شبکه شتاب و پیگیری تراکنش ناموفق شاپرک میباشد. لذا جهت پیگیری مغایرتهای غیر شتابی که صادر کننده کارت و دارنده پایانه (خود پرداز، درگاه پرداخت اینترنتی، تلفنبانک، اینترنت بانک …) یکسان هستند، با شماره سیستم پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید و یا به یکی از شعب همان بانک مراجعه نمایید.
- توضیح ۱:
انتقال کارت به کارت در صورتی که که کارت مبدا و یا مقصد متعلق به بانک دیگری باشد، شتابی محسوب شده و از این قاعده مثتثنی است. - توضیح ۲ :
در حال حاضر کلیه تراکنشهایی که از طریق پایانههای فروشگاهی (POS) صورت میگیرند، تراکنش شتابی محسوب میگردند.
۲- معمولا در صورت بروز مغایرت در سیستم شتاب، مبلغ کسر شده طی دو روز کاری (بدون احتساب تعطیلات)، به طور خودکار به حساب کارت مبدا باز گردانده میشود. لذا پیش از ثبت مغایرت بانکی، مطمئن شوید که حتما دو روز کاری از تاریخ انجام تراکنش سپری شده است.
۳- این سیستم تنها پاسخگوی دارندگان کارت میباشد. فروشگاههای دارنده دستگاه کارتخوان POS، برای پیگیری مغایرتهای حسابی خود میبایست با امداد شاپرک تماس بگیرند.
ثبت و پیگیری تراکنش های ناموفق بانکی و صورت مغایرت یابی بانکی
در این سامانه دو گزینه برای پیگیری تراکنش وجود دارد:
- پیگیری تراکنش با شماره پیگیری
در این مورد در صورتی که شماره پیگیری پرداخت اینترنتی را داشته باشید، میتوانید از طریق سامانه به راحتی پیگیری انجام دهید.
- پیگیری تراکنش با شماره کارت
در صورتی که شماره پیگیری تراکنش را در اختیار نداشتید، میتوانید از طریق شماره کارت تراکنش خود را پیگیری کنید.
تسهیل پیگیری تراکنش ناموفق و مغایرت یابی بانکی توسط زیبال
پرداخت یار زیبال با ایجاد سرویسی کاملا آنلاین امکان پیگیری تمامی تراکنشهای و مغایرت یابی بانکی اتوماتیک را بر روی محصول درگاه پرداخت اینترنتی و کارتخوان پرداخت در محل خود برای کسب و کارها فراهم کرده است.
پیگیری تراکنش درگاه پرداخت اینترنتی:
اگر دارای کسب و کار اینترنتی هستید و میخواهید کاربران شما تجربه تراکنش اینترنتی موفق را داشته باشند، انتخاب یک درگاه پرداخت امن و مطمئن، گزینه مناسبی است تا خیالتان را از بابت تراکنش کاربرانتان راحت کند.
تمامی تراکنشهای انجام شده روی درگاه پرداخت اینترنتی زیبال از طریق پنل کاربری به راحتی قابل پیگیری و مغایرت یابی هستند. در پنل کاربری پذیرندگان، بخشی برای پیگیری تراکنش های ناموفق وجود دارد که برای راحتی کاربران فیلترهای مختلفی نیز در نظر گرفته شده است تا با حداقل اطلاعات تراکنش ناموفق به راحتی بتوانند تراکنش را پیگیری کنند و از وضعیت آن مطلع شوند.
به این ترتیب بدون نیاز به پیگیری پیچیده فقط کافیست وارد پنل کاربری خود شوید و وضعیت تمامی تراکنش ها را همراه با گزارش های تحلیلی مشاهده کنید.
پیگیری تراکنش کارتخوان پرداخت در محل:
کارتخوانهای پرداخت در محل زیبال با اتصال به سایت یا اپلیکیشن کسبوکارها برای هر ثبت سفارش مشتریان کد شناسه اختصاصی تولید میکنند که حاوی تمامی اطلاعات مربوط به آن سفارش اعم از قیمت آن است. این کدهای شناسه بر روی دستگاه کارتخوانهای زیبال قابل تعریف است به صورتی که پیک هنگام تحویل محصول با وارد کردن شناسه مربوط بر روی دستگاه کارتخوان تمامی اطلاعات مربوط به سفارش ازجمله قیمت را مشاهده میکند و پرداخت به راحتی و بدون خطای انسانی انجام میشود. کسب و کارها در لحظه میتوانند از روی پنل خود وضعیت پرداخت را جویا شوند و تمامی اطلاعات تراکنشها را مشاهده کنند. همچنین میتوانند به راحتی با استفاده از فیلترهای گوناگون بر روی پنل وضعیت تراکنش ها را پیگیری کنند.
سیستم زیبال خود به صورت اتوماتیک مغایرت یابی بانکی را انجام میدهد و از بانک استعلام میگیرد. علاوه بر این زیبال با ارائه سرویسهایی مانند تسهیم و API کیف پول فرآیند حسابداری کسب و کارها را نیز تسهیل کرده و مجموعه کاملی از ابزارهای پرداختی مورد نیاز کسبوکارها را ارائه داده است.
آیا شما تا به حال تراکنش ناموفق از طریق درگاه پرداخت یا دستگاه پوز داشتید؟ در این شرایط، چگونه پیگیری تراکنش ناموفق خود را انجام دادید؟
باسلام نیازبه کمک شما وعلم واگاهی که درمواردمغایرت دارید،دارم،چطوری یک برگ ازصورتحسابم رابفرستم خدمتتون
سلام باکد پیگیری چطوری میتونم رسید وجه به مشتری رابینم یا بهتر بگم مبلغی به حساب مشتری واریز کردم ولی رسید نگرفتم حالا مشتری رسید میخواد چطوری رسید واریز شده را به دست بیارم
سلام روز به خیر. لطفا از طریق بانک مبدا پیگیری کنید.
سلام من از یک دکه خرید کردم طرف کارت کشید و گفت از حسابت کم شد اما ۷۲ ساعت دیگه برمیگرده و من بهش گفتم رسیدشو بده گفت رسید نمیده دستگاه به نظرم به من دروغ گفت پول نقد گرفت کارت هم کشید الان چجوری بفهمم کلاهبرداری کرده ممنون میشم توضیح بدید
سلام و درود.من میخام رسید های لباسی ک خریدم رسید هاشو الان پیداکنم واسه دادگاهیه نفقه.لطفا هرچه سریع تر جوابمو بدید خاهشن
سلام وقت به خیر. لطفا از طریق بانک مبدا پیگیری بفرمایید.
سلام وقتتون بخیر. امروز مشتری در قبال خرید کارت کشید و من بعد رفتن ایشون متوجه ناموفق بودن تراکنش شدم الان چطوری میتونم اون مشتری رو پیدا کنم و ازش بخوام پولو واریز کنم؟
سلام وقتبخیر
برای پیگیری این مسئله با پشتیبانی شرکت ارائهدهنده دستگاه پوز خود در ارتباط باشید.
در خدمتتون هستیم.
سلام ازجایی خرید کردم نمیدونم چی وکجا بوده چطور میتونم بفهمم
سلام. یکی از مشتریان بجای مبلغ ۵۹۰۰ تومان، پنج میلیون و نهصد هزار تومان کارت کشید و رفت و دیگه هم بر نگشت. آیا میشه با شماره پیگیری پرداخت، شما شماره مرجع، صاحب کارت رو پیدا کرد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام روز به خیر. لطفا با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) که دستگاه کارتخوان را از آنها دریافت کردهاید در ارتباط باشید راهنماییتون میکنند
سلام من مدتی قبل قبض خدماتی تو عابر بانک پرداخت کردم پرینت حساب رو که گرفتم شماره پیگیری هست چطور میتونم بدونم این قبض همون قبضی هست که من میخوام یا نه؟
از روی رسید پرداخت دستگاه پور چطور میشه شماره کارت یا شماره حساب کارت پبداخت کننده رو بدست اورد؟
سلام روز به خیر
متاسفانه این امکان وجود ندارد
سلام اگه موجودی نا کافی بزنه چطور پیکیر بشم
سلام خوب هستید
از کارتم تراکنشی دارم که نمی دونم مال کدوم پوز هست فقط شماره پوز دارم ممکنه مشخص کنید کدوم فروشگاه هست
سلام من چهار تا ده میلیون کارت کشیدم ولی سه تا بیشتر نیومده تو حساب ممنون می شم راهنمایی بفرمایید
سلام وقت بخیر
از طریق بانک مبدا پیگیری نمایید.
سلام ایا از روی پیرینت بانکی وقتی خرید از دستگاه کارتخوان بوده میشه از بانک پیگیری کرد که کارتخوان و حساب متصلش به اسم چه کسیه؟
سلام
چگونه از پرینت حساب که شماره پیگیری POS روی آن هست بدانیم POS مربوط به کدام بانک است
شماره پیگیری بصورت زیر است
XxxxxxPOSxxxx
بدانیم POS
سلام مشتری کارت کشیده تو فروشگاهم و تراکنش موفق بود ولی شب که گزارشها رو چک کردم تو گزارشها این تراکنش نبود چطور میتونم پیگیری کنم این مشکل قبلا برای یکی دیگه از دوستانم هم پیش اومده بود
سلام روز به خیر.
لطفا از طریق شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت psp و بانکی که دستگاه کارتخوان خود را از آن گرفته اید، پیگیری نمایید.
در خدمتتون هستیم.
سلام. من دیروز کارت pos کشیدم پول از حسابم کم شده ولی توی رسیده زده در صورت کسر وجه تا ۷۲ ساعت عودت می گردد. هنوزم پول به حساب برنگشته، تعطیلاتم هست. چجوری میتونم پیگیری کنم؟ ممکنه به مقصد رسیده باشه؟ آیا ممکنه کلا پول بپره و کسی جوابگو نباشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام وقت به خیر
مبالغ کسر شده از حساب، در صورت ناموفق بودن تراکنش، طی ۷۲ ساعت به حساب مبدا بازگشت داده میشوند. در صورتی که مبلغ به حساب شما برگردانده نشد، از طریق بانک موردنظر(بانک مبدا) پیگیری بفرمایید.
در خدمتتون هستیم
با سلام
از حساب کارت من در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در چند مرحله با دستگاه پوز خرید زدن حدود ۶۰۰ هزار تومن از کارتم کم شده در حالی که من این خرید نداشتم راهنمایی کنین چجوری پیگیری کنم چجوری میشه فهمید از کجا برداشت شده لطفاً
سلام _ تاکسی اشتباهیی یه مبلغ اشتباهیی رو کشید؟ چطوری ازروی رسید به اون شخص دسترسی پیدا کنم؟؟
سلام وقت بخیر. لطفا از طریق شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) که نام آن در رسید درج شده است، پیگیری نمایید.
در خدمتتان هستیم.
سلام ما مبلغ ۹۶هزارتومان رو ۹۶۰ تومن کشیدیم کاغذ رسید هم نصفه چاپ خورده مبلغ نمایش داده شده وشماره رسید مشتری بقیه نصف نیمه چه میشود کرد؟؟نام شخص هم مشخص هست
سلام لطفا با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت که نام آن بر روی برگه درج شده است در ارتباط باشید.
سلام. من نت خریدم ولی انجام نشده و مبلغ کسر شده هم تو حسابم نیومده چیکار باید بکنم؟!
با سلام و وقت بخیر.
لطفا از طریق بانک مبدا، این مورد را پیگیری نمایید.
سلام من شارژ گرفتم ولی دستگاه کارت خوان خاموش شده ولی از حسابم کم شده چیکار باید بکنم
سلام روز به خیر. مبلغ تا ۷۲ ساعت به حسابتون برگشت داده میشود. در صورت عدم برگشت مبلغ، از طریق پیشتیبانی بانک پیگیری بفرمایید.
سلام. من نت خریدم ولی انجام نشده و مبلغ کسر شده هم تو حسابم نیومده چیکار باید بکنم؟!
سلام یک دستگاه پوز در سامانه به نام من ثبت ولی مال من نیست فقط از مشخصات من استفاده رفتم دارایی میکه باید بری بانک ولی بانکی مشخص نیست واز یک طرف هم اون شرکتی که این دستگاه را به نام من ثبت کرده مشخص نیست وفقط یک کد رهگیری داره چکار کنم راهنمایی کنید
با سلام و روز بخیر
لطفا از طریق شرکت PSP(شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت) که دستگاه کارتخوان را از آن شرکت دریافت کرده اید، بررسی بفرمایید.
در صورت حل نشدن مشکل یا چنانچه اطمینان دارید دستگاه متعلق به شما نیست، لطفا با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون میکنند.
در خدمتتون هستیم.
سلام وقت بخیر چطوری میتونم از طریق رسید خریدم از دکه ادرس اون دکه رو پیدا کنم؟
سلام
من روز پنچ شنبه کارت کشیدم تو کارت خون امروز شنبه است تا الان نیومده تو حسابم
سلام روزبخیر
ممکن است به علت تداخل زمانی با تعطیلات آخر هفته، مبلغ دیرتر به حسابتان واریز شده باشد. درصورتی که وجه تا چند روز آینده در حسابتان قرار نگرفت از طریق شرکت PSP مربوطه (شرکت ارائه دهنده ابزار و خدمات پرداختی که دستگاه کارتخوان خود از آن دریافت کرده اید) موضوع را پیگیری نمایید.
در خدمتتان هستیم
سلام جمع صورتحساب من یه مبلغی زده ولی مطمئنم این مبلغ به حسابم نیومده چه کار باید انجام بدم؟
با سلام و روزبخیر.
لطفا با شماره ۰۲۱۹۰۰۷۰۵۳ (پشتیبانی درگاه پرداخت زیبال) در تماس باشید.
همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال شما را راهنمایی میکنند.
در خدمتتون هستیم.
سلام وقتتون بخیر….مشتری بنده برای تسویه بدهکاری از دستگاه کارتخوانی ک متعلق ب من بوده مبلغ ده میلیون تومان کارت کشیده و تراکنش موفق بوده بلافاصله قبل دادن چاپ گزارش دستگاه خاموش میشه و پول از حساب مشتری کسر ولی ب حساب دستگاه پوز متعلق ب من واریز نشده راه کار چیست؟
با سلام و وقت بخیر
لطفا این مورد را از طریق شرکت ارائهدهنده خدمات پرداختی که دستگاه کارتخوان خود را از آن دریافت کرده اید پیگیری نمایید. راهنماییتون میکنند.
درخدمتتون هستیم.
سلام یکی بهم پول واریز کرد تراکنش فرستاده ولی پول نیومده
با سلام و روز بخیر.
لطفا این مورد را از طریق بانک مبدا پیگیری نمایید.
در خدمتتون هستیم.
با سلام و احترام.. ببخشید سوالی دارم که شاید بنظر شما عجیب باشه و نمیئدونم که از کجا باید پیگیری کنم.. درتاریخ چهارم دی ماه سال قبل برادر کوچیکم کارت مادرم(بانک رفاه) رو برداشته رفته خرید و بجای دویست هزار تومن دو میلیون تومن کارت کشیده، صاحب مغازه هم چیزی نگفته و رسید هم نداده بهش.. من از طریق پیام برداشت از حساب روی گوشی مادرم شماره پیگیری، ساعت،تاریخ،پارش.پ و کد رو دارم ..میخواستم ببینم میشه با این اطلاعات اسم مغازه طرف که رو رسید معمولاً هست رو دربیاریم چی بوده؟ممنون میشم راهنماییم بفرمایید
با سلام و روز بخیر
لطفا این مورد را با پشتیبانی بانک مبدا مطرح کنید.
در خدمتتون هستیم.
بکارتم از طریق آپ یه مبلغی واریز کردن و واریزی تراکنش موفق را برایم فرستادن ولی موجودی گرفتم حتی ده گردش آخر گرفتم پولی بکارتم نیومد . علت چی میتونه باشه.
سلام روز به خیر. لطفا از طریق بانک مبدا پیگیری بفرمایید.
سلام من جای پنج میلیون ریال پانصدهزار ریال کشیدم چجوری میتونم شماره مشتری رو پیدا کنم
سلام
من یه لباس سفارش دادم بعد فروشنده میگه ب علت نمیدونم چیو اینا کنسل شده بعد من پول لباسو فرستادم و همینطور عکسش
بعد اینکه میگه عکس از فیش واریزی بفرست تا پولتو برگردونم و من عکس فیش ندارم چکار کنم؟؟ لطفت بگین:///
سلام وقت بخیر. پرداختی هایی که از طریق درگاه های واسط آنلاین انجام میشه ولی به حساب واریز نمیشه رو چطور پیگیری کنیم؟ یک سوال دیگه هم داشتم این هست که پس از اینکه مشتری از طریق درگاه پرداخت آنلاین خریدی رو انجام میده قبل از تسویه حساب، این مبلغ کجا میره؟ به حساب بانک مرکزی مرکزی واریز میشه یا حساب خود شرکت پرداخت یار؟ برای پیگیری باید به کجا مراجعه کرد؟ ممنون میشم پاسخ بدید؟
سلام روز به خیر
لطفا از طریق چت آنلاین وب سایت zibal.ir یا شماره تماس ۹۱۰۰۷۰۵۳ – ۰۲۱ با ما در تماس باشید. همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال، انواع مدلهای تسویه رو خدمتتون توضیح میدهند. در خدمتتون هستیم.
سلام یدونه رسید دارم از یه فروشگاه آدرس فروشگاه رو ندارم و ی وسیله خیلی مهم جاگذاشتم داخل فروشگاه میطوانم از رسید آدرس فروشگاه رو در بیارم لطفا جواب دهید کمک کنید؟؟؟؟
سلام من قبوض آب و تلفن ثابت را از درگاه های،دستگاه پوز و عابر بانک کارت خوان پرداخت نموده ام عکس،فیش رل دارم دو روز گذشت اما قبوض،صفر تشد(پرداخت نشده) چگونه باید پیگیری کنم لطفا دقیق و سریع راهنمایی نماید
سلام من در یه فروشگاه بجای ۹۰ هزارتومان ۹۰۰ هزار تومان کارت کشیدم و فیشم را گم کردم فقط پیام پولی که از حسابم کم شده را دارم آیا میتونم پیگیری کنم ؟
سلام وقت به خیر
لطفا با پشتیبانی بانک مبدا در ارتباط باشید و با دریافت اطلاعات تراکنش و نام شرکت ارائه دهنده دستگاه کارتخوان، تراکنش خود را پیگیری بفرمایید.
سلام ، من کارتم دست کسی بوده باهاش خرید کرده ؛ میتونم صاحب دستگاه پوز رو پیدا کنم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام وقت بخیر
با بانک مبدا کارتتون در ارتباط باشید
در صورت حل نشدن مشکل با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۰۵۳ تماس بگیرید همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال در خدمتتون هستند.
سلام
من خرید کردم و کارت کشیدم و ناموفق بود ولی پول از حسابم کسر و هنوز بعد یک هفته برنگشته الان چکار کنم؟
سلام وقتتون بخیر
لطفا برای حل این مشکل با پشتیبانی بانک صادر کننده کارت در ارتباط باشید.
در خدمتتون هستیم.
من پکیچو خریداری کردم لینک دانلودش نیومد برام
سلام وقت به خیر
لطفا برای دریافت پکیج، با پشتیبانی وب سایت ارائه دهنده محصول در ارتباط باشید. در صورت حل نشدن مشکل لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳ – ۰۲۱ در تماس باشید. همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال راهنماییتون میکنند. در خدمتتون هستیم.
من پکیچو خریداری کردم لینک دانلودش نیومد برام لطفا پیگیر باشین
سلام وقت به خیر
لطفا برای دریافت پکیج، با پشتیبانی وب سایت ارائه دهنده محصول در ارتباط باشید. در صورت حل نشدن مشکل لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳ – ۰۲۱ در تماس باشید. در خدمتتون هستیم.
سلام من یه واریزی با دستگاه پوز در یک اداره داشتم ولی دستگاه اونها کاغذ نداشت و به من فاکتور نداد منم به اون فاکتور نیاز دارم میشه بگید چکاری باید انجام بدم؟
سلام وقتبخیر
لطفا برای دریافت فاکتور مجددا به اداره مراجعه کنید.
در خدمتتون هستیم
سلام وقت بخیر من یک ماه پیش خرید اینترنتی داشتم ولی تا حالا بسته بدستم نرسیده حالا هرچقد بهشون میگم پیگیری کنید میگن که اسمم تو سایتی که من سفارش دادشتم نیست بنظرتون چیکار کنم
سلام من حدود ۳۰۰ هزار تومن نقد به ی مغازه دار دادم تا برام پول انتقال بده
اون رفت در عابر و پولو زد برام و رسیدشم داد مشخصات و تایم و همه چیزش هم درست بود و تراکنش موفق بود. حسابمو چک کردم ولی میبینم هیچ پولی نیومده سر حسابم الآن چیکار کنم؟
سلام من دوتا شارژ۲۰تومانی ایرانسل خریدم بادستگاه کارتخان خرید موفق بود ولی رسید سفید تحویل داد
شماره پیگیری رو دارم لطفا بگید از کجا میتونم پیگیری کنم