بیشترین نرخ تراکنش موفق و بیشترین فروش با درگاه پرداخت اینترنتی زیبال
افزایش فروش همواره یکی از مهم ترین دغدغه های کسبوکارها است که برای رسیدن به آن انواع روش ها و استراتژی های گوناگون را امتحان میکنند؛ اما آیا تا به حال به تاثیر درگاه پرداخت اینترنتی در فروش کسب و کارتان فکر کردهاید؟
چند درصد از تراکنش های مشتریان شما ناموفق میشوند؟
اگر بیشتر تراکنشها در اولین ورود به درگاه پرداخت با موفقیت انجام شوند چه تغییری در فروش شما ایجاد میشود؟
برای جلوگیری از ناموفق شدن تراکنش ها چه اقداماتی انجام داده اید؟
تمامی مشتریان فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین بعد از ثبت سفارش، برای نهاییکردن سفارش خود و فرآیند خرید، وارد درگاه پرداخت اینترنتی میشوند؛ بنابراین با انتخاب درست درگاه پرداخت اینترنتی و جلوگیری از ناموفق شدن تراکنشها به راحتی میتوانید بیشترین نرخ تراکنش موفق و بیشترین درصد فروش را تجربه کنید.
چند درصد از تراکنشهای مشتریان شما ناموفق میشوند؟
اگر هنوز نمیدانید چند درصد از تراکنشهای مشتریان شما بر روی درگاه پرداخت اینترنتی، با موفقیت به پایان میرسد، میتوانید با ورود به پنل کاربری زیبال، بخش گزارشات درگاه پرداخت، به راحتی نرخ تراکنشهای موفق خود را مشاهده کنید.
یکی از مهمترین مراحل افزایش فروش، بررسی دلایل ناموفقشدن تراکنشها و عدم تکمیل فرآیند خرید توسط مشتریان شما است.
در همین راستا ما در زیبال دلایل ناموفقشدن تراکنشها را بررسی کرده و برای آنها راه حل هایی کاربردی ارائه داده ایم تا پذیرندگان به راحتی بتوانند بیشترین نرخ تراکنش موفق را تجربه کنند و فروش خود را افزایش دهند.
درگاه پرداخت زیبال برای افزایش نرخ تراکنشهای موفق و افزایش فروش پذیرندگان چه سرویسهایی ارائه داده است؟
ما در زیبال همواره در تلاشیم تا سریعترین و پایدارترین درگاه پرداخت اینترنتی را در اختیار پذیرندگان قرار دهیم تا تمامی تراکنشها با موفقیت انجام شوند. علاوه بر ارائه بهترین درگاه پرداخت اینترنتی، سرویسهای دیگری نیز برای بررسی و کنترل تراکنشهای ناموفق، جلوگیری از ناموفقشدن تراکنشها و در نهایت افزایش نرخ تراکنشهای موفق توسط زیبال ارائه شده است تا به راحتی فروش کسب و کارتان افزایش یاید.
درگاه پرداخت زیبال از ۶ روش زیر، تراکنش های ناموفق را مدیریت میکند و تعداد آنها را به حداقل میرساند تا فروش شما حداکثر شود.
۱. اختصاصیشدن تمامی درگاه های پرداخت زیبال
یکی از دلایل ناموفقشدن تراکنشها و تکمیل نکردن فرایند خرید، عدم اعتماد به درگاه پرداخت و خروج کاربر از صفحه پرداخت است. در همین راستا زیبال برای حمایت از کسب و کارها تمامی درگاههای پرداخت خود را به صورت کاملا رایگان، اختصاصی و شخصیسازی شده، با نام و لوگوی کسب و کار شما ارائه میدهد تا با افزایش اعتماد مشتریان، به راحتی از خروج آنها از درگاه پرداخت جلوگیری شود. این اقدام نرخ تراکنشهای موفق و فروش شما را افزایش میدهد.
۲. مسیردهی هوشمند – تضمین پایداری و سرعت درگاه
زیبال با بیش از ۵ شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت همکاری و در هر لحظه وضعیت پایداری، سرعت و کیفیت تراکنش ها بر روی تمامی درگاه های بانکی فعال را بررسی می کند، تا تراکنشها به بهترین درگاه بانکی در آن لحظه هدایت شده و با بهترین سرعت و کیفیت انجام شوند.
هدایت تراکنش ها به بهترین درگاه بانکی در هر لحظه، علاوه بر ایجاد تجربه خرید مناسب برای مشتریان شما، سبب میشود تراکنش ها با حداکثر سرعت و روی بهترین درگاه پرداخت با بالاترین کیفیت انجام شوند که سبب افزایش نرخ تراکنش های موفق و فروش شما میشود.
۳. جلوگیری از ناموفق شدن تراکنش ها و افزایش فروش با سرویس Push Transaction
گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند قطع شدن اینترنت، بسته شدن صفحه پرداخت و …، تراکنش مشتری انجام و پول از حساب کسر میشود؛ اما پیام ” تایید شدن پرداخت ” به سایت پذیرنده ارسال نمیشود. در این دسته از تراکنشها به دلیل تکمیل شدن فرآیند پرداخت، مبلغ کسر شده از حساب مشتری، بازگشت داده نمیشوند و پذیرندهها این دسته از تراکنشها را به صورت “پرداخت شده، تایید نشده” مشاهده میکنند. سرویس Push Transaction راه حلی برای مدیریت آسان و سریع این دسته از تراکنشها است.
این سرویس تا ۵ دقیقه پس از انجام شدن تراکنش ۵ بار مورد تایید بودن تراکنش را مجددا به سایت پذیرنده ارسال میکند تا وضعیت تراکنش به “پرداخت شده، تایید شده” تغییر کند و از ناموفق شدن تراکنش ها جلوگیری شود.
۴. مدیریت تراکنش های ناموفق با سرویس Lazy Method
بررسی تراکنشهای ناموفق و مغایرتیابی این دسته از تراکنشها برای برخی از کسبوکارها بار پیگیری و پشتیبانی زیادی دارد و کسبوکارها ترجیح میدهند تا زمانی که تایید تراکنش به وب سایت آنها ارسال نشده است عملیات پرداخت پایان نیابد و وضعیت هیچ تراکنشی ” پرداخت شده، تایید نشده ” نشود.
در همین راستا برای مدیریت آسان تراکنش های ناموفق می توانید از سرویس Lazy Method زیبال استفاده کنید.
در این حالت، ابتدا مورد تاییدبودن تراکنش با شما چک میشود و در صورتی که پرداختشدن تراکنش را تایید نکنید، مبلغ کسرشده از حساب مشتری به دلیل مورد تایید نبودن تراکنش از سمت شما، در کمتر از نیم ساعت پس از پرداخت به حساب مشتری برگشت داده میشود.
۵. جلوگیری از ناموفقشدن تراکنشها با وب سرویسهای گزارش گیری
با فراخوانی وبسرویسهای گزارشگیری ، میتوانید تراکنشهایی را که وضعیت آنها «پرداختشده – تایید نشده» است را بیابید و فرایند تایید تراکنش را مجددا برای این تراکنشها طی کنید تا حداکثر تراکنش ها با موفقیت انجام شده و فروش شما افزایش یابد.
مستندات گزارشگیری لحظهای درگاه در صفحه https://docs.zibal.ir/platform در دسترس است و از بخش توسعه دهندگان واقع در پنل کاربری نیز، میتوانید کلید دسترسی مورد نظر خود را ایجاد کنید.
۶. افزایش سرعت انجام تراکنشها و افزایش فروش با ذخیره اطلاعات کارت پرداختکننده
یکی دیگر از دلایل ناموفق شدن تراکنشها، اشتباه واردکردن اطلاعات کارت بانکی توسط مشتری در صفحه پرداخت است.
برای کاهش این دسته از تراکنشهای ناموفق و افزایش سرعت انجام شدن تراکنشها، می توانید همراه با اطلاعات هر تراکنش، شماره موبایل کاربر را نیز برای ما ارسال کنید تا اطلاعات کارت پرداخت کننده ذخیره شود و در پرداخت های بعدی اطلاعات کارت مشتری به صورت پیش فرض در صفحه درگاه پرداخت نمایش داده شود.
برای استفاده از این روش کافیست با توجه به بخش مستندات درگاه https://docs.zibal.ir/IPG/API پارامتر mobile را برای ما ارسال کنید.
اگر از پلاگینهای زیبال (مثل ووکامرس وردپرس و…) استفاده میکنید از مشتری بخواهید شماره موبایل خود را نیز در پروفایل خود در سایت شما دخیره کند.