دستگاه پوز (POS)

علی رغم این که انتخاب یک شبکه پرداخت برای پذیرش کارت‌های اعتباری به ظاهر عملی ساده می‌باشد، انتخاب یک ارائه دهنده سرویس پرداختی مطمئن از جمله تصمیمات تاثیر گذار و کلیدی در هر کسب و کاری است. موضوع جایی حساس‌تر می‌شود که می‌بینیم بسیاری از معیارهای سنجش سیستم‌های پرداخت آنلاین در حوزه تجارت الکترونیک غیر قابل اندازه گیری هستند. ارائه سرویس به مشتریان، پشتیبانی فنی و رابط کاربری راحت و زیبا میان پردازنده و دستگاه پوز(POS) بخشی از مهمترین فاکتورهایست که صاحبان فروشگاه‌های آنلاین و سنتی به آن توجه ویژه‌ای دارند.

این مسئله به خصوص برای سیستم‌های franchise (یک مفهوم بازاریابی است که می‌تواند توسط یک سازمان به عنوان یک استراتژی برای گسترش کسب و کار به کار گرفته شود) حائز اهمیت است. علاوه بر پردازش پرداخت، این امکان وجود دارد که سیستم franchising نیز به فروشنده خود نیاز داشته باشد تا به تولید گزارش‌های پیچیده و یا مدیریت برنامه‌های وفاداری (باشگاه مشتریان) کمک کند که باید در موقعیت‌های مختلف به طور صحیح عمل کنند.
مت تیلور، معاون اجرایی پرداخت‌های یکپارچه جهانی و مشاور کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB eCommerce) شرکت پردازش پرداخت Worldpay می‌گوید:

نرخ‌های موفقیت تراکنش‌ها و هزینه‌ها و کارمزدها میان بسیاری از فعالان این حوزه به نوعی مشابه است. موضوعی که باعث می‌شود صاحبان کسب و کارها به یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداختی اعتماد کنند، حمایت از نیازهای کسب و کار و سرویس دهی بیشتر و بهتر نسبت به سایر فعالان حوزه است.

تیلور همچنین معتقد است:

شما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه پوز و قابلیت‌های پرداخت همگی به صورت یکپارچه با هم کار می‌کنند. سپس زمانی هم که مشکل پیش می‌آید باید از پشتیبانی مناسب شریک خود اطمینان حاصل کنید؛ چون مشکلات همیشه به وجود خواهند آمد.

در اینجا سه ​​سوال برای پرسیدن هنگام جستجو برای فروشنده پردازش پرداخت مطرح می‌شود:

  • آیا صنعت پرداخت کشور درحال تکامل و بروزرسانی خود است؟

برای مثال با افزایش محاسبات cloud-based نیازهای پیچیده‌تر امنیتی و گسترش پرداخت‌های تلفن همراه، تکنولوژی پردازش پرداخت سریع در حال پیشرفت است. یک پردازنده خوب پرداختی، مدام درحال بروزرسانی و توسعه خود است. تیلور می‌گوید:

در پنج سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها توانستند نوآوری‌های جالبی برای تغییر عادت‌های سنتی مردم در زمینه پرداخت و استفاده آن‌ها از پول نقد انجام دهند و پیش بینی می‌شود که استارت‌‌ آپ‌های بیشتری وارد این حوزه شده و روش‌های نوینی برای رفع نیاز‌های پرداختی در زمینه پرداخت‌های آنلاین و دستگاه پوز ارائه نمایند.

به عنوان مثال او به EMV، سیستم مبتنی بر تراشه اشاره می‌کند که اکثر صادرکنندگان کارت و ارائه دهندگان سیستم فروش در سال‌های اخیر این تغییر را در خدمات خود به وجود آورده اند. Worldpay یک ویژگی جدید برای پشتیبانی EMV برای سیستم‌های پرداخت مبتنی بر cloud نیز ساخته است.

  • کدام سرویس برای شرکت من مناسب است؟

فضای پردازش پرداخت توسط چندین بازیکن اصلی تحت سلطه است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها worldplay است. worldplay مسئول بیش از ۴۰ میلیارد تراکنش در ۱۴۶ کشور است. دیگری شبکه پرداخت، فرانچایزر است که به سیستم کسب و کارهای franchise اختصاص دارد که با پیش فرض‌های صنعت‌ آشناست.

  • چگونه برنامه‌های وفاداری (باشگاه مشتریان) را مدیریت کنیم؟

ارائه دهنده خدمات پرداخت (پرداخت یارها در ایران) در بازی وفاداری مشتریان تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند و به ایجاد این برنامه‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های تولید شده توسط آن‌ها پرداخته‌اند که این امر کمک می‌کند تا قادر باشند سرویس گیرنده‌های خود را راضی نگه دارند.

اما هر ارائه دهنده خدمات پرداخت ممکن است به صورت متفاوتی این موضوع را دنبال کند یا مزایای مختلفی را به شما نشان دهد. برای مثال، شبکه پرداخت فرانچایز، بر این موضوع تأکید می‌کند که چگونه می‌توان برای افرادی که قصد اجرای برنامه را دارند، آموزش رایگان قرار داد و آن‌ها را در مسیر استفاده کمک کرد.

در Worldpay، تیلور بر امنیت اطلاعات تأکید می‌کند:

چگونگی جریان اطلاعات از طریق سیستم، اطلاعات پرداختی به اشتراک گذاشته شده و همچنین اطلاعات ذخیره شده توسط مصرف کننده، بسیار مهم است.

لطفا زیبال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: