در روند فروش و پرداخت هر کسب و کار فیزیکی یا آنلاینی، تراکنش‌هایی اعم از اینترنتی و همچنین روی دستگاه کارتخوان وجود دارند که با موفقیت انجام نمی‌شوند. پیگیری تراکنش‌ها، تهیه صورت مغایرت بانکی و دانستن علل ناموفق بودن تراکنش‌ها و دلایل ایجاد مغایرت بانکی از نکات مهم برای کسب و کار هاست. در بسیاری موارد از پیگیری تراکنش‌ها و مغایرت یابی بانکی کسب و کارها مجبور به برقراری تماس با شرکت پرداختی (PSP) موردنظر و یا شاپرک می‌شوند که در تراکنش‌های بالا عملیاتی طولانی و وقت گیر است.

صورت مغایرت بانکی

تصویری از یک فیش مغایرت بانک

پیگیری تراکنش‌ها و صورت مغایرت بانکی از طریق عملیات شاپرک:

۱- این سیستم تنها قادر به پاسخگویی به مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک می‌باشد. لذا جهت پیگیری مغایرت‌های غیر شتابی که صادر کننده کارت و دارنده پایانه (خود پرداز، درگاه پرداخت اینترنتی، تلفنبانک، اینترنت بانک …) یکسان هستند، با شماره سیستم پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید و یا به یکی از شعب همان بانک مراجعه نمایید.

  • توضیح ۱:
    انتقال کارت به کارت در صورتی که که کارت مبدا و یا مقصد متعلق به بانک دیگری باشد، شتابی محسوب شده و از این قاعده مثتثنی است.
  • توضیح ۲ :
    در حال حاضر کلیه تراکنش‌هایی که از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) صورت می‌گیرند، تراکنش شتابی محسوب می‌گردند.

۲- معمولا در صورت بروز مغایرت در سیستم شتاب، مبلغ کسر شده  طی دو روز کاری (بدون احتساب تعطیلات)، به  طور خودکار به حساب کارت مبدا باز گردانده می‌شود. لذا پیش از ثبت مغایرت بانکی، مطمئن شوید که حتما دو روز کاری از تاریخ انجام تراکنش سپری شده است.

۳- این سیستم تنها پاسخگوی دارندگان کارت می‌باشد. فروشگاه‌های دارنده دستگاه کارتخوان POS، برای پیگیری مغایرت‌های حسابی خود میبایست با امداد شاپرک تماس بگیرند.

تسهیل پیگیری تراکنشات و مغایرت یابی بانکی توسط زیبال

پرداخت یار زیبال با ایجاد سرویسی کاملا اتوماسیون و آنلاین امکان پیگیری تمامی تراکنش‌های و مغایرت یابی بانکی اتوماتیک را برروی سرویس درگاه پرداخت اینترنتی و هم پلتفرم پرداخت در محل خود برای کسب و کارها فراهم کرده است.

  • پیگیری تراکنشات و مغایرات یابی بانکی سرویس پرداخت در محل زیبال:
    دستگاه کارتخوان‌های زیبال به سایت فروشگاهی و یا سیستم آنلاین کسب و کارها متصل می‌شود و برای هر ثبت سفارش ایجاد شده کد شناسه‌ای تولید می‌شود که حاوی تمامی اطلاعات مربوط به آن سفارش اعم از قیمت آن است. این کدهای شناسه بر روی دستگاه کارتخوان‌های زیبال قابل تعریف است به صورتی که پیک هنگام تحویل محصول با وارد کردن شناسه مربوط بر روی دستگاه کارتخوان تمامی اطلاعات مربوط به سفارش اعم از قیمت نمایان شده و پرداخت انجام می‌شود. کسب و کارها در لحظه می‌توانند از روی پنل خود وضعیت پرداخت را جویا شوند و به تمامی تراکنشات دسترسی پیدا کنند. همچنین می‌توانند به راحتی با استفاده از فیلترهای گوناگون بر روی پنل تراکنش ها را پیگیری کنند و سیستم زیبال خود به صورت اتوماتیک مغایرت یابی بانکی را انجام داده و از بانک استعلام می‌گیرد. علاوه بر این زیبال با ارائه قابلیت‌هایی مانند تسهیم و API کیف پول کوشیده سیستم حسابداری کسب و کارها را نیز تسهیل کرده و خدمت جامع پرداختی را در زمینه پرداخت در محل و دستگاه کارتخوان برای کسب و کارها ارائه نماید.
  • پیگیری تراکنشات و صورت مغایرت بانکی سرویس درگاه پرداخت اینترنتی زیبال:
    پنل زیبال به کاربران درگاه پرداخت اینترنتی این امکان را می‌دهد که تمامی تراکنش‌های خود را با از طریق آن فیلترهای کاربردی پیگیری کنند و از وضعیت تراکنش‌ها با خبر شوند و همچنین کسب و کارها می‌توانند علت تراکنش‌های ناموفق مشتریان خود بر روی درگاه را هم از طریق پنل جویا شوند. البته زیبال توانسته با قابلیت سوئیچینگ هوشمند نرخ تراکنش‌های ناموفق را بر روی سرویس خود به حداقل ممکن برساند.

درگاه پرداخت زیبال

لطفا زیبال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: