تجربیات صاحبان کسبوکار و بهترین راه های افزایش فروش آنلاین
فیلمها و ژانرهای وسترن و اکتشافات فضایی امروزی، تخیلات ما را به تصویر میکشند؛ تقریبا در تمام فیلمهای امروزی ماجراجویانی وجود دارند که به دنبال ناشناختهها میروند و مسیر خود را ایجاد و طی میکنند. ماجراجویی و ساختن مسیر خود، آرزوی بسیاری از انسانها است.
کارآفرینان این ماجراجویان هستند!
نامهایی مثل استیوجابز، ریچارد برانسون و ایلان ماسک کارآفرینان مورد علاقه بسیاری از افراد هستند زیرا کسبوکارهایی را ایجاد کردهاند که ما حتی نمیدانستیم به درد زندگی ما میخورند! ۲نفر آخر به دنبال کشف ابدیت و ستارگان نیز هستند.
بسیاری از ما آرزوی راه اندازی کسبوکار و مسیر خودمان را داریم اما تعداد کمی از ما جسارت کافی برای قدم برداشتن به سمت هدف را داریم.
مطالعه کسبوکارهای نوپا در دانشکده تجارت هاروارد نشان داده است ۷۵% شرکتهای نوپا حتی با حمایت سرمایهگذار نیز شکست میخورند.
تجربیات کارآفرینان و سریعترین روش افزایش فروش اینترنتی
به طور کلی کارآفرینی کار راحتی نیست و به گفته تئودور روزولت “فقط افرادی میتوانند موفق شوند که با وجود شکستهای بزرگ و نا امیدکننده باز هم شجاعانه تلاش میکنند؛ ممکن است باز هم سقوط کنند زیرا هیچ تلاشی بدون کم و کاستی و خطا وجود ندارد. در بهترین حالت پیروز میشوند و در بدترین حالت شجاعانه شکست میخورند اما در کنار افراد ترسو با روحیههای ضعیف که فرق بین پیروزی و شکست را نمیدانند قرار نمیگیرند.”
دنیای امروز به دنبال سرعت بخشیدن به کارها و راه اندازی کسبوکارهای جدید است و راه اندازی فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین طرفداران زیادی دارد. شاید شما کسب و کار خودتان را راه اندازی کرده اید و یا از شروع کردن میترسید.
خبر خوب اینکه شما تنها نیستید! قبل از شما نیز هزاران نفر به انجام دادن کارهای جدید و ماجراجویانه و یا افزایش فروش فروشگاه اینترنتی نوپا خود فکر کرده اند و خبر بهتر اینکه بسیاری از آنها موفق شده اند!
سریعترین روش افزایش فروش اینترنتی از زبان کارشناسان باتجربه
برای بهبود فرآیند رشد کسب و کار و آگاهی از سریعترین روش های افزایش فروش اینترنتی بهتر است از تجربیات افراد متخصص الگوبرداری کنیم و روشها و استراتژی هایی را که بسیاری از افراد با عمل کردن به آنها توانسته اند فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهند آزمایش کنیم. در ادامه سریعترین روش های افزایش فروش اینترنتی را از زبان کارشناسان و صاحبان کسب و کارهای موفق بررسی میکنیم.
-
آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
Bill Widmer, مشاور بازاریابی محتوا و سئو :
” آگاهی از برند و اعتماد به برند خود را رشد دهید.آگاهی از برند سبب میشود افراد بیشتری به شما اعتماد کنند که به صورت غیر مستقیم یکی از سریعترین روش های افزایش فروش اینترنتی است و سبب تکرار خرید از فروشگاه اینترنتی شما نیز میشود و به راحتی جایگاه سئو و رتبه بندی سایتتان را نیز در میان رقبا بهبود میدهد.
برای افزایش آگاهی از برند بر روی کیفیت محصولات و خدمات تمرکز کنید. محتوای باکیفیت تولید کنید، با افراد تاثیر گذار در حوزه کاری خود همکار کنید، با کسب و کارهای صنعت خود شریک شوید، از تبیلغات آفلاین و آنلاین غافل نشوید و در شبکههای اجتماعی نیز فعال باشید. “
Lon Safko ، مدیر عامل ، LonSafko.com :
” همه جا باشید!
در تمامی کانال و شبکهها اجتماعی فعال باشید و برای تمامی صفحات محتوا و تصاویر عالی طراحی کنید. حضور پر رنگ شما در شبکههای اجتماعی نگاههای بسیاری را به سمت شما هدایت میکند.”
Eric Yonge, مدیرعامل, EYStudios:
” از تمام توان بازاریابی دیجیتال خود برای جذب افراد به سایت استفاده کنید.
مطمئن شوید سایت و دکمهها بسیار راحت و آسان طراحی شوند؛ اگر مراحل خرید پیچیده باشد بسیاری از افراد از خرید منصرف میشوند”
-
لیست ایمیل بسازید و به طور منظم از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
Jonathan Anderstrom ، مدیرعامل ، Creed Interactive :
“ لیست ایمیل بسازید و از بازاریابی ایمیلی با تدبیر و مهارت استفاده کنید. شبکههای اجتماعی میآیند و میروند اما لیست ایمیل همیشه قابل استفاده است. از این فرصت استفاده کنید.”
Chloe Thomas,بازاریاب , eCommerce MasterPlan :
“ یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش آنلاین استفاده از بازاریابی ایمیلی است که بسیاری از افراد از آن استفاده نمیکنند و بسیاری نیز اشتباه استفاده میکنند. بازاریابی ایمیل سخت نیست و با استفاده از این روش به راحتی میتوانید با مشتریان خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید.”
Kaleigh Moore, نویسنده , kaleighmoore.com :
“ از ایمیل ها فقط برای آگهیهای تخفیف و فروش استفاده نکنید. داستان کسب و کار خود را تعریف کنید و اجازه دهید مشتریان احساس کنند عضوی از خانواده شما هستند به این ترتیب به صورت غیر مستقیم فروش اینترنتی خود را نیز افزایش میدهید. بازاریابی ایمیلی خیلی سریع نتیجه نمیدهد و مانند تولید محتوا نیازمند زمان و بهینه سازی مداوم است اما قطعا میتواند یکی از بهترین و سریعترین روش های افزایش فروش اینترنتی باشد.”
-
با مشتریان خود از طریق شبکههای اجتماعی در ارتباط باشید
Paige Gerber, سرپرست مارکتینگ, Vantage :
“ بهترین و سریعترین روش برای افزایش فروش اینترنتی جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت است و یکی از بهترین کانال ها برای جذب بازدیدکننده جدید شبکه های اجتماعی هستند. فعال نبودن در شبکه های اجتماعی به معنی از دست دادن فرصتی بزرگ برای جذب بازدیدکننده و تبدیل آنها به مشتری است.
بهترین قسمت فعال بودن در شبکه های اجتماعی فرصت ایجاد کمپین های متنوع و افزایش فروش است.”
-
نرخ تبدیلها را بهبود دهید با آزمایش، آزمایش و آزمایش.
Nick Raushenbush, هم بنیان گذار, Shogun Landing Page Builder :
“ بارها و بارها کانالهای بازاریابی، سایت و … را بهینه سازی کنید و همیشه برای رسیدن به نسخه بهتر بدون خستگی تلاش کنید اگر تا به حال چندین بار استراتژی خود را تغییر نداده اید و روش های جدید را امتحان نکرده اید، متاسفانه به اندازه کافی تست و آزمایش انجام نداده اید و به نسخه بهینه نرسیده اید.”
Maddy Osman, استراتژیست محتوا, The Blogsmith :
“ همیشه در حال بررسی نتایج و آزمایش باشید.
اگر به اهداف بازاریابی خود نرسیده اید استراتژی خود را مجدد بررسی کنید و تمامی مراحل فرآیندهای چیده شده را آزمایش کنید تا بفهمید کدام قسمت سبب ریزش مشتریان میشود. “
Casey Armstrong, مدیر مارکتینگ, ShipBob :
“ فرآیند خرید و پرداخت را تا حد ممکن ساده سازی کنید.
فرآیند خرید نباید اصلا پیچیده باشد و مشتریان باید بتوانند به راحتی پرداخت را تکمیل کنند و علاوه بر پرداخت حمل و نقل و تحویل کالا به مشتری نیز باید در سریعترین زمان ممکن و در بهترین بسته بندی انجام شود. با رعایت کردن این نکات ساده مشتری های خود را افزایش دهید و به افراد دلیلی برای جتسجو و خرید از سایر فروشگاه های اینترنتی ندهید.”
Cory Barnes, مدیر بازاریابی دیجیتال, Kelty :
“ نرخ تبدیل ها را بهبود دهید.
جذب بازدیدکننده بسیار راحت است اما ترغیب آنها به خرید و جذب مشتری راحت نیست؛ اگر نتوانید نرخ تبدیل ها را بهبود دهید جذب بازدیدکننده ها بی فایده است.
تمامی فرآیندها و مراحل جذب مشتری را با دقت و سختگیرانه بررسی کنید.
چه چیزی می تواند بهتر باشد؟
رقبا چه میکنند؟
در موبایل / تبلت چگونه به نظر میرسد؟
سرعتش چقدره؟
نظر مشتریان / کاربران چیست؟
همه موافق نیستند؟ اکثریت راضی نیستند؟ پس دوباره امتحان کنید. بارها آزمایش کنید و این روند را مداوم تکرار کنید. بررسی سالانه سایت برای یافتن نقاط ضعف کافی نیست. این کار را همیشه انجام دهید و مرتبا در حال پیشرفت باشید.”
-
برای بهبود استراتژی داده ها را تحلیل کنید.
David Jaeger, مدیرعامل, Result Kitchen:
“پارامترهای عملکردی مهم را از بین داده های موجود انتخاب کنید و به طور مداوم آنها را مورد بررسی قرار دهید. با تحلیل داده ها به راحتی میتوانید کسبوکار خود را خیلی سریعتر از آنچه فکر میکنید بهبود دهید.”
Jackson Jeyanayagam, مدیر بازاریابی, Boxed:
“مخاطب هدف و مشتریان خود را بشناسید و سیستم مناسبی برای بررسی دقیق عملکرد بازاریابی خود طراحی کنید.”
Eric Keating, معاون بازاریابی, Zaius:
“سریعترین روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی تقسیم بندی مشتریان و شناخت کامل خریداران است. امروزه با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال به راحتی میتوانید رفتار کاربران را در هنگام بازدید از سایت بررسی و ردیابی کنید و به راحتی به صورت خودکار بر اساس فعالیت و علایق آنها برایشان پیشنهادهای هدفمند ارسال کنید. برای جذب کاربران و ارسال پیشنهادات فقط از بازاریابی ایمیلی استفاده نکنید و تمامی کانال ها مانند شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و .. را در نظر بگیرید. ”
David Feng, هم بنیان گذار و مدیر محصول at Re:amaze:
“از upselling و cross selling استفاده کنید. این دو تکنیک بسیار ارزان تر از جذب مشتری جدید هستند و تاثیر آنها بسیار بلند مدت تر است.”
هر دو تکنیک ذکر شده تکنیک های افزایش فروش هستند.
تکنیک upselling به معنای ترغیب مشتری برای خرید محصولی گران تر یا بهتر است. برای مثال هنگامیکه فروشنده از مشتری سوال میکند همبرگر ساده یا دوبل؟! این تکنیک لزوما به معنای فروش گران تر کالا یا ارائه کالای گران تر نیست، ارائه محصولی با گارانتی بهتر یا محصولات جانبی بهتر نیز به همین معنی است.تکنیک cross-selling به معنای فروش کالاهای دیگر در کنار کالای خواسته شده مشتری است. برای مثال هنگامیکه فروشنده از مشتری سوال میکند نوشابه هم میخواهید؟
Ryan McKenzie, مدیر مارکتینگ, My Passion Media:
“روی افزایش متوسط ارزش سفارش و افزایش ماندگاری مشتریان در کسب و کارتان کار کنید. فاصله بین خرید هر مشتری را کم کنید و اینکار را با ارسال پیشنهادات اختصاصی و ایمیل های جذاب انجام دهید. فرآیندها و پیشنهادات خرید را طوری طراحی کنید تا هر مشتری حداکثر تعداد خرید را انجام دهد. به این ترتیب روند رشد کسب و کار به مرور صعودی میشود. ”
-
مشتریان خود را بشناسید. (buyer persona)
Eric Carlson, هم بنیان گذار , 10xFactory:
“مشتریان خود را عمیقا بشناسید و درک کنید. با آنها بیشتر از یک مشتری در ارتباط باشید. با درک کردن مشتری میتوانید تبلیغات بهتری ایجاد کنید و با خواندن ذهن آنها محصولات مورد علاقه و مورد نیاز آنها را وارد بازار کنید”
Lianna Patch, Head Puncher, Punchline Copy:
“تحقیقات بازار انجام دهید. هر مرحله از فرآیند خرید را تست کنید. از کاربران نظرسنجی کنید و محصولات جدید را آزمایش کنید. این فرآیند باید به صورت مداوم انجام شود و تمامی فرآیندها بهینه سازی شوند.”
Catalin Zorzini, بنیانگذار, Ecommerce Platforms:
“نقاط درد مشتریان کجاست؟ به چه چیزی احتیاج دارند؟ و کجا به دنبال آن میگردند؟ پاسخ این سوالات به راحتی فروش شما را افزایش میدهد زیرا میدانید چه چیزی بفروشید، چگونه بفروشید و کجا آن را بفروشید.”
David Tendrich, مدیرعامل و هم بنیانگذار, Reliable PSD:
“با مشتریان خود صحبت کنید. “چه چیزی باعث میشود خرید کنید؟” این سوال را بدون ترس از مشتریان خود بپرسید. جواب ها مسیر شما را مشخص میکند. خیلی از صاحبان کسب و کار این کار را انجام نمیدهند.”
-
افزایش وفاداری مشتری با بهبود پشتیبانی و سرویسدهی
David Feng, هم بنیان گذار و مدیر محصول, Re:amaze:
“بر روی سرویس دهی بهتر و پشتیبانی همه جانبه سرمایه گذاری کنید. بسیاری از مشتریان از در ارتباط بودن با یکی از اعضای کسب و کار بسیار خوشحال میشوند و احساس رضایت بیشتری میگیرند.”
Timi Garai, مدیر بازاریابی, Antavo Loyalty Management Software:
“روی وفاداری مشتری تمرکز کنید. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین سریعترین روش افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد را جذب مشتری جدید میدانند درحالیکه در نهایت مشتریان وفادار و بازگشتی شما عمده درآمد شما را تشکیل میدهند.”
Jason Boyce, همبنیانگذار و مدیرعامل, Dazadi:
“اگر با هر سفارش، از مشتریان خود بازخورد نگیرید و محصولات خود را بهبود ندهید هرگز نمیتوانید کسب و کار آنلاین خوبی داشته باشید و فروش آن را افزایش دهید. دوران هزینه های سنگین برای افزایش فروش و رشد یک محصول متوسط گذشته است؛ امروز باید سعی کنید با پشتیبانی عالی و گوش دادن به مشتری یک محصول عالی برای ارائه داشته باشید که هر روز برای بهبود آن تلاش میکنید. محصول عالی با پشتیبانی همه جانبه به راحتی برند شما را رشد میدهد.”
Sammy Gibson, کارگردان, Neon Poodle:
“تمرکز ما برای رشد کسب و کار و افزایش فروش، پشتیبانی همه جانبه محصول و پاسخدهی سریع به ایمیل ها، پیام ها، شبکه های اجتماعی و .. است. با در دسترس بودن راحت و پاسخدهی سریع به راحتی آگاهی از برند و فروش را افزایش میدهیم. ما سعی میکنیم تمامی ایمیل ها در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده شوند. با معرفی درست برند در شبکه های اجتماعی و پشتیبانی عالی به راحتی بازاریابی دهان به دهان اتفاق میافتد و به راحتی و بدون هزینه روند رشد کسب و کار صعودی میشود.”
-
حمل و نقل و ارسال مناسب کالا؛ مزیت رقابتی عالی
Laura Behrens Wu, هم بنیان گذار و مدیرعامل, Shippo:
“بر روی رضایت و وفاداری مشتری کار کنید. این بدان معناست که کار شما پس از کلیک کردن مشتری بر روی دکمه خرید تمام نمیشود و پس از آن نیز باید تمام تلاش خود را برای ارسال کالا و رضایت مشتری انجام دهید. آیا میدانید ایمیل های تایید حمل و نقل نسب به سایر ایمیل ها ۱.۵ برابر بیشتر باز میشوند؟ ارسال ایمیل های حمل و نقل ساده ترین سریعترین راه برای ارتباط با مشتری بعد از خرید است. حتما در عنوان ایمیل ها از نام تجاری کسب و کار خود استفاده کنید زیرا درصد ایمیل های باز شده را ۷ درصد افزایش میدهد. ”
Suzanne Moore, Narrator, All About Suzy:
“حمل و نقل رایگان بسیار قدرتمند تر از درصد تخفیف است حتی اگر درصد تخفیف های پیشنهادی از حمل و نقل رایگان با ارزش تر باشند. معمولا کاربران هنگامیکه گزینه حمل و نقل رایگان را مشاهده میکنند تمایل بیشتری به خرید دارند. طبق بررسی های انجام شده مشتریان با مشاهده ارسال رایگان معمولا ۲ تا ۳ برابر بیشتر خرید میکنند چون مجبور نیستند هزینه ارسال را نیز پرداخت کنند و فقط هزینه کالا خریداری شده را پرداخت میکنند.”
Erik Christiansen, مدیرعامل, Justuno:
“در بسیاری از موارد مشتریان پس از انتخاب کالاها و قرار دادن آنها در سبد خرید از خرید منصرف میشوند و طبق بررسی های انجام شده در بسیاری از موارد دلیل آنها هزینه ارسال است. در این مرحله برخی از کسب و کارها با ارائه پیشنهادات رایگان و تخفیف مشتریان را ترغیب به خرید میکنند. اما بهترین راه ارائه پینشهاد ارسال رایگان قبل از خرید است. خریداران به دنبال معامله هستند و در مقابل خرید از شما توقع دارند ارسال را رایگان انجام دهید. اگر میخواهید فروش خود را افزایش دهید به خواسته های مشتریان خود توجه کنید.
به مشتریانی که قصد خروج از صفحه را دارند کد تخفیف دهید. مشتریان را دقیقا در نقطه رها کردن درگیر کنید. برخی از کسب و کارها با این تکنیک توانسته اند تا ۳۰ درصد سبد خریدهای رها شده را به صفحه پرداخت هدایت کنند.”
-
تبلیغات هدفمند بر روی سایت قرار دهید.
Aaron Rubin, مدیرعامل, ShipHero:
“پیشنهادات جذاب با محدودیت زمانی بر روی سایت قرار دهید. ”
Josh Marsden, مالک, CVO Acceleration Online Sales Funnels:
“تبلیغ کنید، تبلیغ کنید و تبلیغ کنید. استفاده از تبلیغات در ابتدا ساده به نظر میرسد اما برای استفاده درست از ظرفیت تبلیغات و سریعترین روش افزایش فروش اینترنتی باید از انواع تبلیغات در زمان های متفاوت و با استراتژی های مختلف در مقیاس های متفاوت استفاده کنید. ابتدا در هفته چندین بار تبلیغات در سطح گسترده انجام دهید تا مشتری های غیرفعال و مشتریانی که چندین ماه است خرید نکرده اند را ترغیب به خرید کنید. در مرحله دوم هر فصل با موضوعات بزرگ و جذاب رویداد برگزار کنید تا تعداد مشتریان و فروش شما افزایش یابد. نکته مهم تکرار منظم تبلیغات است تا مشتریان شما جذب فروشگاه های اینترنتی دیگر نشوند.”
Todd Brown, نویسنده, Marketing Funnel Automation:
“پیشنهاد مناسب و تبلیغات درست به راحتی بازدهی تبلیغات شما را ۴ برابر میکند. پیشنهاد درست پیشنهادی است که ویژگی ها و مزایای خرید را مشخص کند، قیمت و تضمین کیفیت کالا و حتی ارسال محصول در آن مشخص باشد و تمامی ابعاد خرید مانند حس خریدار پس از خرید را نیز منتقل کند و در کنار تمامی این ها مزیت رقابت کسب و کار شما و دلیل بهتر بودن شما نسبت به سایر رقبا را مشخص کند.”
-
از تاکتیک های خلاقانه بازاریابی استفاده کنید.
Scott Ginsberg, سرپرست تیم محتوا, Metric Digital:
“ساختار همه چیز است. URLها را ارزیابی کنید(آدرس های مشابه برای یک محصول را حذف کنید). خوانایی را به حداکثر برسانید. نقشه سایت(site map) و robots.txt را بررسی کنید. از ابزارهایی مانند نمودار دانش گوگل استفاده کنید. تگ های سایت، متن ها و تصاویر را بهینه سازی کنید.”
Vladimir Gendelman, بنیان گذار و مدیرعامل, Company Folders, Inc:
“بهترین و سریعترین روش برای افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین ایجاد ارتباط موثر و نزدیک با مشتریان است. بسیاری از کسب و کارها از این جنبه غافل میشوند زیرا همیشه درگیر فکر کردن به خودشان هستند. با ارائه مقالات، اینفوگرافیک، فیلم و محتواهای مورد نیاز و مورد علاقه مشتریانتان آنها را در کنار خود نگه دارید.”
Max DB, Founder, HeyMaxDB – Content Strategy:
“برنامه تولید محتوا داشته باشید و بی برنامه تولید محتوا نکنید. مطالب سایت را بهینه سازی و سئو کنید. ”
Erik Huberman, بنیان گذار و مدیرعامل, Hawke Media:
“کاربران معمولا با مشاهده تبلیغات برای بار اول ترغیب به خرید نمیشوند به همین دلیل باید تبلیغات را به صورت هدفمند برای مخاطبان مورد نظر خود تکرار کنید.”
William Harris, کارشناس تبلیغات, Elumynt:
“نقاط قوت خود را در تبیلغات پیدا کنید و بر روی آنها تمرکز کنید و نقاط ضعف خود را نیز بشناسید و برای بهبود آنها تلاش کنید. سریعترین روش برای افزایش فروش اینترنتی برای برخی از کسب و کارها تبلیغات و برای برخی سرمایه گذای روی تولید محتوا و سئو است. کانال بازاریابی مناسب خود را پیدا کنید.”
خلاصه اجرایی
سفر یک کارآفرین، مانند سفر کاوشگری که می خواهد سرنوشت خود را رقم بزند، می تواند یک سفر خطرناک و گاه بی ثمر باشد.
با این حال ، از ماجراهای کارآفرینان دیگر درس بگیرید تا بهترین روش ها را برای بهبود کسب و کار خود انتخاب کنید.
از تاکتیک ها و استراتژی های ذکر شده در بالا از کارآفرینان موفق استفاده کنید تا به شما در مسیر افزایش فروش کسب و کارتان و بهبود تجارتتان کمک کنند.
جسور باشید و سخنان تدی را بخاطر بسپارید:
مکان [شما] هرگز در آن روح سرد و ترسو نخواهد بود که نه پیروزی می داند و نه شکست.
بسیار عالی
عالی بود ممنون.
ممنون مقاله خوبی بود . در ایران شرکت های طراحی سایت زیادی هستند ولی راهکارهاشون صرفا در حد طراحی قالب آماده است و راهکاری در خصوص منتوری و راهنمایی صاحب فروشگاه برای فروش بیشتر ندارند