شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام انجام عملیات کارت به کارت در اپلیکیشنهای شبکه پرداخت مانند آپ، پیامی مبنیبر الزام ثبت کارت بانکی در سامانه هاب شاپرک را دریافت کرده باشید. برایتان پرسش پیش آمده باشد که سامانه هاب فناوران شاپرک چیست؟


این پیام چه معنایی دارد؟ آیا موفق شدید کارت بانکی خود را در این سامانه ثبت کنید؟
همراه ما باشید تا با سیستم جدید سامانه شاپرک ، آشنا شویم و راهکارهایی که برای چالشهای ثبت کارت وجود دارد را بررسی نماییم.
سامانه هاب شاپرک چیست؟
سامانه تابش یا « هاب فناوران مالی شاپرک » توسط شرکت شاپرک در آذر ۱۳۹۹ راهاندازی شد. هدف این شرکت افزایش امنیت تراکنشهای غیر حضوری مانند « کارت به کارت بهوسیله برنامهها » و جلوگیری از رشد وبسایتهای قمار و یا پولشویی است. بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تمامی بانکها برای انجام عملیات غیر حضوری باید به سامانه هاب شاپرک متصل باشند؛ یعنی صاحبان کارت ملزم به ثبت کارت بانکی در این سامانه هستند.
همچنین پرداختسازان میبایست امکان انتقال وجه کارت به کارت را برای همگان فراهم کنند.
برای آشنایی با پرداخت سازی و پرداخت یاری میتوانید به وبلاگ تفاوت پرداخت سازی با پرداخت یاری؛ پرداخت ساز کیست؟ مراجعه کنید.
ثبت کارت بانکی در سامانه هاب چه مزایایی دارد؟
- یکپارچه سازی شبکه کارت به کارت کشور
- افزایش مبلغ تراکنش روزانه برای هر کارت تا سقف ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
- جلوگیری از پولشویی، رواج سایتهای شرطبندی و قمار و …
- افزایش امنیت تراکنشهای اینترنتی
نحوه ثبت کارت در سامانه هاب شاپرک
زمانی که با تصویر زیر روبرو شدید به ترتیب مراحل گفته شده میتوانید کارت خود را ثبت نمایید:
مرحله اول: گزینه ثبت کارت را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی شوید.


مرحله۲: اکنون دراین قسمت قرار دارید؛ کد امنیتی مربوطه را وارد نمایید و”ادامه” را انتخاب کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود.


مرحله۳: کد تایید ارسال شده را به همراه شماره کارت و تاریخ انقضای کارت را در محل مناسب وارد کنید. گزینه موافقت با شرایط و قوانین را برای ثبت کارت بانکی در سامانه هاب شاپرک بزنید.
- ثبت اطلاعات کارت فقط در سامانه شاپرک مجاز بوده و دریافت اطلاعات از سوی هر برنامه یا فردی غیر قانونی و مصداق کلاهبرداری است.
- پیامک حاوی رمز یکبار مصرف باید از سرشماره SHAPARAK ارسال شده باشد.
“ادامه” انتخاب کرده و وارد مرحله بعد شوید.


مرحله آخر: در این حالت کارت شما با موفقیت ثبت شده است. با انتخاب گزینه بازگشت به برنامه میتوانید به فرآیند انجام کارت به کارت خود ادامه دهید.
چالشهای ثبت کارت در سامانه شاپرک
هنگام انجام فرایند ثبت کارت بانکی در سامانه هاب شاپرک افراد ممکن است با خطاها و چالشهای گوناگونی مواجه شوند. برای آشنایی بیشتر با این خطاها میتوانید به مطالعه مطلب فهرست جامع کد خطاهای شاپرک بپردازید.
در ادامه برای سهولت بیشتر شما، به برخی از چالشها و سوالات کاربران هنگام ثبت کارت بانکی در سامانه هاب فناوران شاپرک پاسخ دادهایم:
- کارت خود را یک بار ثبت کردم، مجدد این پیام را دریافت میکنم. علت این امر چیست؟
این امر ممکن است به علت مشکلات زیرساختی یا اتمام تاریخ انقضا کارت و صدور مجدد کارت رخ دهد.
همچنین در صورتی که اپلیکیشن مربوطه یا حافظه کش آن پاک شده باشد؛ این پیام مجددا نمایش داده میشود.
- کارت خود را با موفقیت ثبت میکنم اما وقتی گزینه بازگشت را انتخاب کردم، پیام خطا در ثبت کارت دریافت کردم. آیا راهکاری برای آن وجود دارد؟
سیستم عامل اندروید Andriod:
- به روز رسانی نسخه اپلیکیشن
- حذف کارت از لیست مدیریت کارتها
- به روز رسانی مرورگر پیش فرض
- از طریق تنظیمات موبایل، گزینه برنامهها، اقدام به تغییر مرورگر پیش فرض نمایید.
سیستم عامل اپل ios:
- حذف کارت از لیست مدیریت کارتها
- پاکسازی کش مرورگر سافاری
- به روز رسانی نسخه سیستم عامل ios به آخرین نسخه ارائه شده
- انجام فرآیند ثبت کارت هزینه دارد؟
خیر.
- هنگام وارد کردن اطلاعات، کد در کادر مربوطه نمایش داده نمیشود؛ چه راهکاری برای آن وجود دارد؟
در صورت بروز این مشکل هنگام ثبت کارت بانکی، ابتدا فیلترشکن خود را خاموش کنید؛ سپس با IP ایران مجددا امتحان کنید.
- اعداد داخل کادر را وارد میکنم، اما نمایش داده نمیشوند؛ چه کاری باید انجام دهم؟
ابتدا کیبورد خود را انگلیسی کرده؛ سپس مجددا کد را وارد کنید.
زیبال همیشه در دسترس
ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک باعث یکپارچه شدن سیستم کارت به کارت کشور میشود و این امر بستری امن برای انجام تراکنشهای اینترنتی افراد و اطلاعات آنها فراهم میکند؛ همچنین باعث میشود تا افراد قربانی سو استفادههای مالی اینترنتی نشوند.
در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال جدید در مسیر ثبت کارت در این سامانه، شما میتوانید از طریق نظرات این وبلاگ یا چت آنلاین، با زیبال در ارتباط باشید. زیبال همواره در دسترس شماست.
سلام – سوالی برای من پیش آمده. من هنگام دریافت کارت بانکی یکبار احراز هویت شده ام و ده جور فرم را در بانک تکمیل کرده ام. مشخصات کارت نیز در شبکه بانکی وجود دارد. پس این احراز مجدد هویت چه دلیلی دارد؟
اقا من همه مراحاو رفتم ولی بازم قبول نمیکنه چرا
آپ
سلام بنده هرکارمیکنم نمیتونم اطلاعات کارتمو ثبت کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
سلام وقتتون بخیر
لطفا بفرمایید در کدام مرحله به مشکل برمیخورید؟
سلام وقت بخیر واسه من وارد شاپرک میشم تصویر رویت نمیشه دلیلش چیه
سلام من این کار رو انجام دادم ولی باز سقف انتقالم زیر ۱۰۰هزار تومان هست
هر کارمیکنم نمیت نم شکل د ون تصویر را وارد کنم
این پیام رو به بنک نشون دادم کسی هاب شاپرک رو نمیشناسه کلاهبرداری نباشه
سلام و روز بخیر
سایت رسمی شاپرک در لینک زیر به طور جامع درباره این موضوع اطلاع داده است.
معرفی سامانه هاب فناوران مالی شاپرک
درخدمتتون هستیم.
خب برای من متن داخل تصویر رویت نمیشه
سلام وقتتون به خیر من وارد سامانه ثبت کارت شاپرک نشدم اما دو پیام تایید کد ثبت شاپرک برام اوده،به چه دلیل است؟
سلام وقتبخیر
لطفا با پشتیبانی هاب شاپرک در ارتباط باشید
در خدمتتون هستیم
سلام من هرکاری میکنم خطای مغایرت شماره تلفن با کارت رو میزنه از کجا بدون رو چه شماره ای هست؟
سلام وقت بخیر
برای ثبت کارت کدی ک داخل کادر هستش برای من نمیاد و با یه صفحه سفید مواجه میشم میشه لطف کنید راهنماییم کنید
سلام وقتتون بخیر
لطفا با IP ایران مجددا امتحان بفرمایید.
در خدمتتون هستیم.
مشکل اینجاست که ارقام کد وارد شده رو نمیتونم در جای خودش وارد کنم یعنی اعداد کد تأیید ثبت نمیشه.لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام وقت بخیر
برای ثبت کارت کدی ک داخل کادر هستش برای من نمیاد و با یه صفحه سفید مواجه میشم میشه لطف کنید راهنماییم کنید
سلام وقتتون بخیر
لطفا با IP ایران مجددا امتحان بفرمایید.
در خدمتتون هستیم.
باسلام و عرض ادب. حقیر وقتی همون کد اولیه رو میزنم خطا میزنه. میشه راهنماییم کنید. سپاسگذار
با سلام، روزتون بخیر
لطف بفرمایید مجدد و با IP ایران فرآیند رو تکرار کنید.
در خدممتون هستیم.
سلام هنگام ثبت کارت هیچ گزینه ای داخل کادر نیست که بخوام وارد کنم
چه کنم من؟؟؟؟
سلام وقت بخیر
لطفا مجدد و با IP ایران امتحان کنید.
در خدمتتون هستیم.
اصلا سایت شاپرک برای احراز داخل آپ باز نمیشه . چیکار کنم؟
سلام روز به خیر. لطفا با پشتیبانی آپ در تماس باشید راهنماییتون میکنند
با سلام.موقعی که به آیکون ثبت کارت وارد میشم در داخل کادر هیچ اعدادی موجود نمیباشد.خالیست
خب برای من متن داخل تصویر رویت نمیشه
من هم کارتم به اسم خودم هست هم سیمکارتم به اسم خودم. پیامی که که بعد ازثبت شماره کارت و کد تون میاد اینه که کارت و شماره تلفن به اسم یک نفر نیستن. نه از مراجعه به بانکم نتیجه گرفتم نه مخابرات.
سلام ببخشید در مرحله آخر ثبت کارت میزنه خطا ثبت کارت مشکل از کجاست یا واسه اتباع فرق میکند نحوه ثبت کارت
سلام وقتبخیر
لطفا ابتدا از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید، سپس با IP ایران فرایند را تکرار کنید.
در صورت حل نشدن مشکل با پشتیبانی اپلیکیشن مربوطه یا پشتیبانی سامانه هاب شاپرک در ارتباط باشید.
در خدمتتون هستیم
سلام وقتی کد را بهم ارسال می کنند و وارد می کنم شماره ها به خصوص شماره آخر را نمی زنه
منم همینجوریه
منم همینجوری هست لطفا راهنمایی کنید
سلام من گزینه ثبت اطلاعات را که میزنم باز نمیشه که بتونم کارتم رو ثبت کنم چرا؟
من کارتهایم راثبت کردم مشکلی نداشت اما کارت پست بانک رابااینکه درشاپرک ثبت کرده وباموفقیا ثبت شدولی بزای گرفتن موجودی دوباره خواسته شداین کارانجام بدهم که بازهم تکرارشدکارشناسان این برنامه هم نتوانستندمشکل رابرطرف کنند
من با موفقیت ثبت میکنم اما وقتی دوباره برمیگردم میخوام کارت ب کارت کنم میگه احراز هویت نشدی و دوباره باید ثبت کنم بازم درست نمیشه چیکار باید بکنم؟؟؟؟
سلام وقتبخیر لطفا مجددا با IP ایران امتحان کنید.
در صورت حل نشدن مشکل با پشتیبانی اپلیکیشن خود در ارتباط باشید.
در خدمتتون هستیم.
من شماره کارت بانک صادرات ثبت نشده و آپ خدمات انتقال وجه با این کارت را به من نمی دهد ضمن اینکه پیام ثبت هم برایم نمی دهد که روند ثبت را انجام دهم. علتش چیست؟
سلام وقتتون بخیر
لطفا با پشتیبانی آپ برای رفع این مشکل در ارتباط باشید.
ذر خدمتتون هستیم
باسلام واحترام به نظرم بااین همه مشکل باید برنامه آپ حذف شود وبهتراست از هربانکی برنامه همراه کارت نصب کنیم
زمانثبتکا رتکدامنیتیوجودنداردچیکارکنیم
سلام وقت بخیر
لطفا مجددا با IP ایران امتحان کنید.
در خدمتتون هستیم
سلام. من بدون اینکه ثبت کنم یا عملیاتی از هیچیک از برنامه های بانکی انجام بدم ی کد از طریق شاپرک برام ارسال شده. ایا این کد قابل سو استفاده هست یا خیر؟
سلام وقتبخیر
لطفا با پشتیبانی شاپرک در ارتباط باشید راهنماییتون میکنن.
در خدمتتون هستیم
کارت به کارت
کارت به کارت نمیتونم بکنم یه ماهه
سلام خدا قوت،…
یه سوال دارم اونم اینکه میخوام بدونم من داخل اپ کارتمو در سامانه شاپرک ثبت کردم.الان میخواستم باهمراه کارت پول اتتقال بدم برام زده کارتتون درسامانه شاپرک ثبت کنید.یعنی واسه هربرنامه ای جدا حدا باید بریم سامانه شاپرک ثبت کنیم؟
نمیدونم
با سلام. ببخشید کارت هایی که داخل سامانه ذخیره شده اند رو چطوری میشه پاکشون کرد. هنگام خرید اینترنتی حدود ۱۰ تا کار برای هر درگاه بانکی مختلف بالا میاد. چه جوری باید پاکشون کرد؟
عملا پس از حذف ونصب وراه اندازی وثبت کارت مجددا درخواست ثبت کارت میشودکه این امر این نرم افزار صاپ رو غیر قابل استفاده میکنه ومنم پاکش کردم .
درود بر شما از چند روز پیش در آپ به مشکل خورده ام بعد از ثبت مشخصات انتقال پول به کارت دیگری میگوید مشخصات کارت مبدأ درست نیست چکار باید کرد
سلام وقت به خیر
متاسفانه این مورد مربوط به زیرساخت اپلیکیشن آپ هست و اطلاعی از زمان حل مشکل و علت آن نداریم. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی اپلیکیشن آپ از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در اپلیکیشن یا وب سایت آسان پرداخت اقدام بفرمایید.
در خدمتتون هستیم
سلام.من تاریخ انقضای کارتم روهنگام ثبت کردن توی شاپرک اشتباه ثبت کردم هنگام کارت به کارت خطای سیستمی میزنه،لطفا راهنمایی بفرمایید که باید چکار کنم.با تشکر
سلام
من کد رو وارد میکنم پیام میاد کد وارد شده صحیح نیست چند روز امتحان کردم اما موفق نشدم مشکل کجاست چطور حلش کنم
بعد از زدن دکمه ثبت ،وقتی کد را وارد میکنم بهد از زدن دکمه ادامه،پیام میده که شناسه تراکنش صحیح نمیباشد. همین جا گیر میکنه چکار کنم؟!!
اپ
سلام . خب آخه چه دلیلی داره تمام مشخصات کارت و تاریخ و … در اختیار این سایت قرار بدم ؟ چه تضمینی هست که خود این سایت کلاهبرداری نکنه ؟ هزارتا سایت دولتی هست که همشون تمام اطلاعات و جزییات من رو دارن.
دیگه بست نیست ؟؟؟
سلام من میخوام ثبت نام کنم میزنه
خطا چکار کنم
تا مرحله شماره کارت رفتم دادم تایید کردم بعد اورد شماره کارت با شماره مبایل مطابق نی
سلام وقت به خیر
برای ثبت کارت در سامانه هاب شاپرک باید اطلاعات ثبت شده کارت بانکی شما و اطلاعات هویتی شما هماهنگ باشد. شماره موبایل و کارت بانکی باید به نام شما و برای کد ملی شما ثبت شده باشد.
سلام روز تان بخیر
من وقتی میخوام ثبت نام کنم با این مشکل روبرو میشم (امکان ثبت این کارت در حال حاضر وجود ندارد لطفا از کارت دیگری استفاده کنید )اگر امکان درست شدن دارد کمکم کنید