تاثیر فروشگاه‌های آنلاین(E-Commerces)  بر زندگی مردم در سرتاسر دنیا به حدی بوده که بسیاری از افراد دیگرمانند گذشته رغبتی به خرید حضوری ندارند. رشد چشمگیر در ایجاد و همچنین تنوع زمینه‌های فعالیت در بین فروشگاه‌های آنلاین، قطع به یقین رقابت را در این عرصه دشوارتر ساخته است. یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی برای فروشگاه‌های انلاین، فراهم آوردن ابزاری برای جلب اعتماد مشتریان است. از آنجایی که همواره بحث تراکنش‌های مالی جزو خط قرمزهای تمام کسب و کارها است، وجود یک سیستم پرداختی مناسب می تواند یک برگ برنده در جذب اطمینان مشتریان در این عرصه رقابت شدید باشد.

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه‌های پرداخت آنلاین، یک سرویس پرطرفدار از خدمات زیر مجموعه تجارت الکترونیک است.

این سرویس درواقع بستری است که امکان پرداخت اینترنتی و غیرحضوری در زمان خرید یا استفاده از محصول را برای مشتریان فراهم می‌آورد. درگاه پرداخت همچنین انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت در وب‌ سایت فروشنده و پردازنده (بانک) را تسهیل می‌کند. دارندگان کلیه کارت‌های شتاب می‌توانند در هر زمان و بدون محدودیت و تنها با استفاده از مشخصات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمزدوم، تاریخ انقضا و کد اعتبارسنجی (ccv2) از طریق درگاه‌های پرداختی مبلغی را تحت عناوینی مشخص جا به جا نمایند.

بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی چه قابلیت‌هایی دارند؟

۱. امنیت بالا سیستم درگاه پرداخت اینترنتی

همانطور که در ابتدا مطرح کردیم، بخش مالی یکی از حساس‌ترین قسمت‌های هر شرکت است. لذا انتقال پول باید عاری از هرگونه سو ظن صورت پذیرد ودر مقابل هک شدن و دخالت‌ها افراد غیر معتبر ایمن باشد.

۲.  کارمزد معقول درگاه پرداخت اینترنتی

به طور کلی برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم که توسط بانک‌ها و PSP ها ارائه می‌شود نیاز به طی کردن پرسه‌ای زمان‌بر است. علاوه بر آن خدمات و قابلیت‌هایی برای تسهیل فرآیند پرداخت کسب و کارها بر روی سرویس درگاه پرداخت بانکی داده نمی‌شود. لذا بسیاری از کسب و کارها علی رغم اینکه درگاه‌های واسط به ازای تراکنش‌های ورودی درصد کمی را دریافت می‌کنند، به علت سهولت در کار و همچنین پشتیبانی بهتر و خدمات متنوع ترجیح می‌دهند سیستم پرداختی خود را به سمت شرکت‌های واسط ارائه دهنده پرداخت آنلاین استفاده نمایند.

۳. سازگاری پلتفرم‌های درگاه پرداخت با وب سایت

راه اندازی و فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی توسط شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات با دقت و سرعت بالایی صورت میگیرد. علاوه بر آن صرف نظر از اینکه معماری وب سایت پذیرنده به چه ترتیبی باشد، تمام کسب و کارها می‌توانند به راحتی ارتباط فروشگاه آنلاین خود را با درگاه‌های واسط برقرار نمایند.

 درگاه‌های پرداخت اینترنتی شامل چه سرویس‌هایی هستند؟

۱. درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم با مجوز PSP

PSPها، شرکت‌های بزرگی در حوزه پولی و مالی کشور محسوب می‌شوند که واسطه بین بانک‌ها و مشتریان تجاری بوده و به صورت کلی خدمات متنوع بانکی را برای عموم مردم پیاده سازی می‌کنند. در حال حاضر ۱۲ شرکت PSP در ایران مشغول به فعالیت هستند که نام‌های بزرگ و کوچکی دارند؛ ولی همه آن‌ها قادر به ارائه تمامی خدمات موردنیاز کسب و کارها و مشتریان تجاری می‌باشند.

 ۲. بانک‌ها

بانک‌ها به صورت پیمانکاری با یکی از شرکت‌های PSP قرارداد همکاری می‌بندند. بانک‌ها برای ارائه سرویس درگاه پرداخت آنلاین، مدارکی که PSPها نیاز دارند را طلب می کنند . کسب و کارها همچنین باید مدتی نسبتا طولانی را در صف انتظار برای تایید مدارک و اختصاص درگاه بمانند. تفاوت اصلی این دسته با دسته اول برای کاربر، این است که تسویه حساب و پول پرداختی به حساب شما در این بانک مربوطه واریز می‌گردد.

۳. درگاه‌های پرداخت واسط

درگاه‌های پرداخت واسط (متمرکز کننده‌های پرداخت) شرکت‌هایی هستند که طبق تفاهماتی که با PSPها دارند، درگاه پرداخت را از آن‌ها دریافت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. درگاه‌های پرداخت واسط بر روی هر تراکنش معمولا بین نیم تا دو درصد کارمزد دریافت می‌کنند.

چرا درگاه پرداخت واسط زیبال؟

شرکت دانش بنیان راهکار نوین زیبال با ارائه سرویس‌های درگاه پرداخت اینترنتی در سریع‌ترین زمان ممکن با قابلیت سازگاری با همه پلتفرم‌ها و کمترین کارمزد، سعی در راضی نگاه داشتن مشتریان وفادار خود دارد. همچنین ارائه قابلیت‌هایی از جمله تسهیم سعی در بهبود سیستم فروش کسب و کار های انلاین (E-Commerce) دارد. برای اطلاع کامل از تمام قابلیت‌های درگاه پرداخت واسط زیبال می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.

 

لطفا زیبال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: