آموزش تکمیل پرونده مالیاتی تا گام ۴ و اتصال درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی

آموزش اتصال درگاه پرداخت اینترنتی و دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به عنوان یک کاربر مهمان.

      1. سلام پرونده مالیاتی پارسال پر کردم فرستادم کامل بدهی ندارم تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردم بدهی ندارم امسال میخوام پرونده جدید به همون پرونده قبلی اضافه کنم گزینه ایجاد پرونده مالیات بر درآمد جدید وارد شدم شماره اقتصادی و شماره رهگیری هم به هم داد برای پرونده شخص حقیقی انفرادی برای یک پایانه فروشگاهی برای دست فروشی وضعیت پرونده هم زده فعال ولی هر کاری میکنم از گام ۲ جلوتر نمیره زیر پرونده جزئیات پرونده هم میزنم هیچی باز نمیشه خلاصه از گام ۲ جلوتر نمیره لطفا کمکم کنید ممنون میشم جریمه نسیم دستفروش هستم کارتخوان نباشه نمی‌تونیم نون در بیاریم ممنون

        1. سلام وقت بخیر
          حتما گوشی وارد سایت شدید، یا با کامپیوتر وارد بشید و یا گوشی را عمودی به افقی بچرخونید تا سایت جزئیاتش نمایش داده بشه

    1. سلام. وقتتون به خیر. دستگاه پوز رو اشتباها به پرونده مالیاتی الصاق کردم. الان نمیشه عدم الصاق زد؟

      1. سلام وقت به خیر. لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

          1. سلام روز به خیر. لطفا با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده کارتخوان خود در ارتباط باشید. راهنماییتون میکنند.

  1. سلام بعد از کلیک برروی دکمه تایید نهایی پیام زیر را دریافت می کنم

    مودي گرامي باتوجه به اينکه ثبت نام هايي که براي آنها پذيرنده متناظر وجود دارد هنوز تکميل نشده اند امکان تاييد نهايي اين فرايند وجود ندارد. اين پذيرنده پس از گذشتن موعد زماني غيرفعال خواهند شد. لذا قبل از تاييد نهايي نسبت به تکميل فرايند ثبت نام تا گام نهايي اقدام فرماييد.

    آیا می توانید راهنمایی کنید

    1. سلام روز به خیر. لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

  2. وصل بشه که هرچقدر دوسداشتن مالیات لحاظ کنند؟ منی که خونه نخریدم واسه خودم حق ندارم سودی که میکنمو پس انداز کنم؟ نکته دوم اینکه گاهی شاید با زیان کالایی رو بفروشیم از کجا میخوان بفهمن با زیان بوده و در زیان ما هم میخوان سود کنند؟ مگه میشه مگه داریم؟

      1. سلام حسابهام مسدود شده و وقتی از بانک سوآل کردم گفتن نامه قضایی مالیاتی دارم ۱۲ میلیون الان چیکار باید بکنم کجا باید برم اداره مالیات باید برم ؟چون نمیتونم کامل پرداخت کنم آیا اقساط میکنن وحسابم و باز کنن؟؟؟

    1. ببینید اصولا برای درآمد های زیر ۳۰ الی ۴۰ میلیون در ماه اصلا مالیات نمیگیرند پس ناراحت و نگران نباشید کارتون رو بکنید مالیات برای قشر پردرآمد هست اونم درصد کمی

    2. دولت فقط تو سود شریکه
      در ضمن حدود ۲۵ درصد از سود را میگیره اون هم اگه ثابت کنی که چند درصد
      تراکنش مال خودته وگرنه باید ۲۵ درصد از کل تراکنش را بدی

  3. اجبار هست این کار؟ و همچنین بر چه حسابی مالیات تعیین خواهند کرد من خودم حساب کتاب ۱۰۰ درصد دقیق نمیتونم خودم داشته باشم به خاطر نوسان شدید ارز و کالا ها

    1. سلام. وقت به خیر. برای پذیرندگانی که پیامک برای آنها ارسال شده است اجباری است و مهلت آن تا پابان بهمن ماه اعلام شده است. اما برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

  4. اگر ماليات از اين مورد هم بخوان بگيرن من هم ترجيح ميدم كلا سايت و اپ رو جمع كنم .

  5. سلام، واقعا مایی که کسب کار مجازی کوچیکی داریم، و حتی تمام فروش هامون سود نیست و گاهی محصولی رو با ضرر میفروشیم باید چیکار کنیم؟
    معیار محاسبه مالیات چیه؟
    به عنوان مثال من محصولی رو میفروشم با قیمت ۱۰۰ هزار تومان اما سود ۵ هزار تومان، از کجا معلوم میشه این وسط چقدر مالیات میوفته برام آیا این ۵ تومن سودمه یا با مالیات میشه ضررم!

    کاش حداقل، یک راهنما از معیار اندازه گیری مالیات میدادن که بفهمیم اصلا این کسب کار رو ادامه بدیم یا نه، یا حداقل یک میزان درآمدی مشخص میکردن که سایت هایی که بالای آن میزان درآمد از درگاهشان دارند شامل مالیات شوند…

    به هرحال تشکر بابت اطلاع رسانی زیبال و آموزش ثبت نام در سازمان امور مالیاتی.

  6. سلام. ثبت نام در این سامانه کار حضرت فیل است. سایتش کلی ایراد اساسی داره و اصلا نمیشه بعضی چیزها رو ویرایش کرد و خطاهای بیخودی میده. کلا رو اعصابه. کسانی که از قبل درگاه دارند حتما باید در این سامانه ثبت نام کنند؟

    1. سلام. وقت به خیر. برای پذیرندگانی که پیامک برای آنها ارسال شده است اجباری است و مهلت آن تا پابان بهمن ماه اعلام شده است. اما برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

    2. سلام.
      من‌ دستگاه پوز رو چند سال پیش جهت ایجاد شرکت دریافت کردم ، اما اکنون از آن شرکت خارج شدم ولی همچنان از دستگاه پوز استفاده میکنم
      در این صورت برای ایجاد پرونده چه باید نوشت؟
      اصلا باید الصاق صورت پذیرد؟

      1. سلام روز به خیر. لطفا ابتدا به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت مراجعه کنید و مالکیت کارتخوان را تغییر دهید. سپس پرونده مالیاتی ایجاد کرده و دستگاه را به پرونده الصاق کنید.
        برای اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳ – ۰۲۱ در تماس باشید.

  7. یک سوال داشتم، پس از اتصال درگاه ها باید حتما تایید نهایی رو بزنیم ؟
    مثلا شاید درگاه دیگه ای بگیریم بعدا و…

      1. تشکر میکنم، متوجه شدم.
        فقط یک سوال دارم، پس حتما پس از الصاق کردن درگاه ها باید تایید نهایی زده بشه ؟

  8. سایت ها میگن فقط برای اونایی که پیامک اومده اجباری! خوب اینا که می گن قانونش کلی هست و همه باید مالیات بدن و تعیین تکلیف بشن! و انجام ندن قطع میشه! مبنای پیامک چی بوده؟
    ضمنا دوستان اگر درآمد سالانه سال ۱۴۰۰ زیر ۴۸ میلیون تومان باشه معاف از مالیات هستید ولی همه باید اظهارنامه پرکنن هر سال و ثابت کنن که درآمدشون زیر ۴۸ بوده! درواقع هر کی زیر ۴۸ میلیون هم فروش کنه باید اظهارنامه رو پر کنه!
    سیستم هوشمند نیست که خودکار مالیات بزنن و نفرستید ظاهرا جریمه میشید

      1. سلام روز به خیر. اطلاعات از طریق شاپرک و سامانه مالیات به مرور در حال همگام سازی هستند. لطفا در روزهای آینده مجددا سامانه را چک کنید.

    1. سلام. روز بخیر
      لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

    2. حدود چهل روزه زندگی من شده پذیرنده حقوقی وگرفتن کد مالیاتی بانک مهررا اوکی کردم نشد گفتن بانک سپه افتتاح حساب کردیم میگن ارور میده بخدا موندم چیکار کنم

  9. سلام من تکمیل مالیات کردم و الصاق پرونده هم را زدم و تایید نهایی شد ولی قبل از ثبت نام یک اس ام اسی از طرف شاپرک آمده بود نفهمیدم یک کدی که داده بودند را فرستادم درخواست غیر فعال سازی دادم والانم کارتخوانم قطع شده با این که تکمیل پرونده شده .راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. وقت بخیر
      لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.
      در خدمتتون هستیم.

      1. سلام من ثبت نام ۴ گانه رو کردم.
        پیام برام آمده ک باید انجام بدین
        تا قطع نشه
        به نظرتون میخواد انجام بدم؟

        1. سلام روز به خیر. اگر پرونده مالیاتی خود را تا گام ۴ تکمیل کرده‌اید فقط کافی است عملیات الصاق ترمینال‌ها به پرونده مالیاتی را نیز انجام دهید.
          لازم به ذکر است پیامک‌های پشتیبانی و اطلاع رسانی در رابطه با مالیات به صورت پیش فرض برای تمامی پذیرندگان ارسال می‌شوند؛ در صورتی که عملیات الصاق را انجام داده‌اید پیامک‌ها را نادیده بگیرید.
          در خدمتتون هستیم.

  10. وقتی کدملی رو وارد میکنید اسم نمیاد درحالی که کارت خوان فعال داری چیکار کنیم اطلاعات بیاد کدمالیاتی هم داریم؟

    1. سلام وقت بخیر
      به علت فرآیند همگام سازی، ممکن است اطلاعات شما هنوز همگام سازی نشده باشد.
      لطفا مجددا چک بفرمایید و درصورتی نیاز با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

      1. سلام وقتی الصاق رو میزنم گزینه تایید نهایی نمایش داده نمیشود که تایید نهایی کنم قبلا امکانش بود الان نیست مشکل کجا هست .

        1. سلام وقت به خیر. سامانه مالیات تغییر کرده است و دیگر گزینه تایید نهایی ندارد. فقط کافی است عملیات الصاق را انجام دهید.

    1. سلام. بله.
      حتما پس از تکمیل اطلاعات گزینه “تایید نهایی” را انتخاب کنید.

  11. وقتی تایید نهایی رو میزنم میگه آیا مطمئن هستید؟ بعد از تایید امکان تغییر فعالیت های متناظر وجود ندارد. نمیدونم بزنم یا نه.

    1. سلام. برای تایید اطلاعات و اعمال تغییرات باید حتما گزینه “تایید نهایی” را انتخاب کنید.

    2. ببخشید ما برای گرفتن کد اقتصادی و دستگاه پوز تا مرحله ۳ رو کامل کردیم مرحله ۴ که مربوط به تایید نهایی میشه وقتی کد عبور و رمز رو میزنیم وارد بشیم وارد نمیشه که تایید کنیم میشه بگید من با کجا تماس بگیرم که این مشکل رو برطرف کنم؟

      1. سلام وقت‌ به خیر
        لطفا برای بررسی این مشکل با پشتیبانی اداره مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنند.

  12. سلام من ثبت نام کد مالیاتی کامل انجام دادم ولی ثبت کارت خوان نکردم … راهکاری داره ؟

    1. سلام. لطفا در صورتی که دستگاه کارتخوان دارید برای الصاق دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی به آدرس ذکر شده در این بلاگ مراجعه کنید.

  13. سلام ممنون از آموزش به موقع که داشتید واقعا همیشه توی بحث اطلاع رسانی عالی هستید

    اگر فردی بیش از ۱۰ درگاه پرداخت در سیستم های مختلف پرداخت یاری داشته باشه باید همه درگاه های سایت ها تایید بشن یا نه

    1. سلام. سپاس از لطف و توجه شما.
      بله تمامی ترمینال‌ها باید به پرونده مالیاتی مربوطه الصاق شوند.

  14. اطلاع رسانی سازمانی مالیاتی خیلی عالی بود 😐
    فکر کن درست دقیقه نود میگه باید این کار رو میکردی والا رد درخواست تمامی درگاه ها 😱

    اینقدر فشار چه لزومی داره آخه نمیدونم

    باز دم شما گرم که اطلاعات کافی رو در اختیارمون میزارید

  15. واقعا شورشو دراوردن دیگه. این همه فشار و سخت گیری برای چی؟ کار کردن توی این مملکت به اندازه کافی سخت هست که میخوایید سخت ترش کنید. چه لطفی برای کسبوکارای کوچیک کردید که الان میخوایید مالیات هم بگیرید. یه سایت کاملا داغون که اصلا دسته بندی درست و حسابی نداره…

  16. سلام وقتی الصاق رو میزنم گزینه تایید نهایی نمایش داده نمیشود که تایید نهایی کنم قبلا امکانش بود الان نیست مشکل کجا هست .

    1. سلام وقت به خیر. سامانه مالیات تغییر کرده است و دیگر گزینه تایید نهایی ندارد. فقط کافی است عملیات الصاق را انجام دهید.

      1. عرض سلام. دستگاهی داشتم حدود سه سال پیش درخواست جمع اوری دادم و شرکت اومد جمع کرد و برد. حالا این دستگاه بنام من ثبت بود توی صفحه من. و من دیدم اون الصاق شده گزینه غیرفعالسازی هم ندیدم. و تراکنشی هم ندارم سه ساله چون دستگاه واگذار کردم بردن. تکلیف چیه. ممنون

        1. سلام روز به خیر.
          لطفا با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) و یا شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت که دستگاه کارتخوان را از آنها دریافت کرده‌اید در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.

  17. درصورتی که ثبت نام انجام نشه، درگاه بسته میشه و مشتری ما نمیتونه واریز انجام بده؟

    1. سلام. متاسفانه بله. لطفا در اسرع وقت اقدام به الصاق ترمینال‌ها به پرونده مالیاتی بفرمایید.

    1. سلام وقت به خیر. سامانه مالیات تغییر کرده است و دیگر گزینه تایید نهایی ندارد. فقط کافی است عملیات الصاق را انجام دهید.

  18. آخه اکثر کسب و کارهای اینترنتی خصوصا درگاه های شخصی و وب سایتی از روی ناچاری و بیکاری ایجاد شده ، مگر ما دیجی کالا و ایرانسل و همراه اول و چینی زرین هستیم آخه

    خود من در زمینه خدمات مجازی اینستاگرام و تلگرام فعالیت میکنم ، به اینصورت که در سایتم خدمات رو قرار دادم ، مثلا من ۱۰۰۰ فالوور رو از سرور اصلی میخرم ۲۰۰۰۰ تومان و میفروشم ۲۲ هزارتومن و برای مثال در روز ممکنه ۵۰ مشتری از من فالوور بخرن

    من از نظر سامانه مالیاتی روزی یک میلیون تومان درآمد و گردش حساب دارم در صورتی که درآمد خالص من ۵۰ تا ۲ هزارتومن یعنی ۱۰۰ هزارتومن بوده ( بدون احتساب مالیات زیبال و خرج هاست و تبلیغاتی که برای سئو میدم هر ماه )

    حالا چطوری باید توضیح بدم این اختلاف ۱ میلیون و ۹۰۰ هزارتومنی رو که بین پولی که روزانه در حسابم میاد و ۱۰۰ تومنش میمونه و از اون طرف خرج میشه رو بدم ؟

    روزی ۱۸ ساعت وقت میذارم برای درآمد ماهیانه ۳ میلیون ، حالا بهش مالیاتم میخوره مشخصه باید به زودی فکر شغل دیگری باشم

  19. مالیات رو برای حوزه ای پرداخت میکنن که خدمات و بستر خوبی برای مردم فراهم کنن . با این وضع داغون اینترنت و نبود هیچ کمکی از طرف دولت چرا باید مالیات بدیم ؟ من که سایتم رو میبندم .

    یبار باید یک ماه وقت بزاریم نماد بگیریم. یبارم این ..
    فقط دارن سنگ میندازن جلوی پامون 🙂

  20. سلام خسته نباشید . من قصد غیرفعال سازی رو دارم اما وارد سامانه که میشم تنها گزینه الصاق به پرونده برام هست و اصلا گزینه غیرفعال سازی وجود نداره . چکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام خسته نباشید. در صورتی که عملیات الصاق را انجام داده اید لطفا از طریق گزینه‌ی “تغییر پرونده” تغییرات مورد نظرات را ایجاد کنید. اما در صورتی که هنوز الصاق را انجام نداده اید و قصد ندارید آن ترمینال را به پرونده خود الصاق کنید، نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
      ترمینال‌های الصاق نشده به پرونده‌های مالیاتی غیرفعال و مسدود خواهند شد.

        1. سلام روز به خیر. لطفا با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دستگاه کارتخوان خود در ارتباط باشید. راهنماییتون میکنند.

  21. سلام
    بنده الصاق درگاه اینترنتی رو چند روزیست انجام دادم، ولی هنوز درگاه غیر فعال

    1. سلام روز به خیر. لطفا پس از الصاق کردن در صورت غیرفعال بودن درگاه، با پشتبانی زیبال به شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳-۰۲۱ در تماس باشید تا درخواست فعال سازی مجدد درگاه پرداخت را برای شما ثبت کنند.

      1. سلام
        با پشتیبانی هم تماس گرفتیم، گفتند حتما لازم است نماد اعتماد داشته باشید تا درگاه تان فعال شود!!!!

  22. سلام من با اینکه صاف به پرونده زدم ولی در قسمت جزییات پرونده لیست پذیرنده های بانکی چیزی اضافه نشد

      1. سلام روز به خیر. لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳ در تماس باشید. در خدمتتون هستیم.

    1. سلام روز به خیر. لطفا با کدملی متصل به درگاه پرداخت اینترنتی مربوطه وارد سامانه شوید و لطفا به حقیقی یا حقوقی بودن حساب کاربری خود توجه کنید. در صورت حل نشدن مشکل لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳-۰۲۱ در تماس باشید. در خدمتتون هستیم.

  23. سلام.
    من‌ دستگاه پوز رو چند سال پیش جهت ایجاد شرکت دریافت کردم ، اما اکنون از آن شرکت خارج شدم ولی همچنان از دستگاه پوز استفاده میکنم
    در این صورت برای ایجاد پرونده چه باید نوشت؟
    اصلا باید الصاق صورت پذیرد؟

    1. سلام وقت به خیر. پنل سامانه مالیات به روز رسانی شده است و دیگر گزینه تایید نهایی وجود ندارد.
      اگر درگاه یا کارتخوان را به پرونده مالیاتی الصاق نکنید، غیرفعال می‌شوند.

      1. ما که بعد از چهار ماه دستفروشی و به صرفه نبودن کار و کاسبی را تعطیل کردیم دستگاه رو هم به قیمت ناچیز ۷۰۰ هزار تومان فروختم مالیات هم نمیدهم

  24. سلام
    من یه پرونده مالیاتی دارم. الان تو سیستم یه پرونده جدید برام ایجاد کردن. دستگاه پوز ارتباطی به پرونده قبلی نداره. باید به اینی که جدید خودشون درست کردن وصلش کنم یا قبلی؟
    اصلا میشه دو تا پرونده داشت؟

    1. سلام وقت به خیر. لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳-۰۲۱ در تماس باشید تیم امور مشتریان زیبال راهنماییتون میکنند.
      برای ارتباط با پشتبانی سامانه مالیات نیز لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

  25. ما از قبل پرونده مالیاتی داشتیم چند سال قبل ثبت نام کرده بودیم الان تو سایت دارایی دستگاه pos اصلا نمایش نمیده که بخوام الصاقش کنیم ،پیام میده هیچ پایانه ای برای شما یافت نشد.در حالی که به ایران کیش تماس گرفتم مشخات و کد رهگیری مالیاتی برای pos بدرستی ثبت شده بود ..لطفا راهنمایی کنید چطور دستگاه pos ابتدا تو سایت دارایی ایجاد یا درج کنم که بتونم الصاقش کنم

    1. سلام روز به خیر. لطفا با کدملی متصل به دستگاه کارتخوان مربوطه وارد سامانه شوید و لطفا به حقیقی یا حقوقی بودن حساب کاربری خود توجه کنید. در صورت حل نشدن مشکل لطفا با شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳-۰۲۱ در تماس باشید. در خدمتتون هستیم.

  26. سلام وقتتون بخیر من چندروزه که سعی میکنم این دستگاه رو ثبت اما همش میگه لطفا در ساعات اتی دوباره سعی کنید مشکلش چیه البته ثبت دستگاه بنام اتباع خارجی هستش مشکلش رو بگید ممنون میشم

    1. سلام روز به خیر. لطفا مجدد تلاش کنید و در صورت حل نشدن مشکل، لطفا با شماره ۱۵۲۶ ( پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید. در خدمتتون هستیم.

  27. با سلام
    من محل کاری ندارم
    و فقط میخوام برای فروش فایل های آموزشی خودم درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشم،
    آیا نیاز به ثبت آدرس خانه می باشد؟ و آیا به خانه مالیات تعلق می گیرد یا به درگاه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      لطفا با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      در خدمتتون هستیم.

  28. الان چند روزه که ارور میده “شماره همراه ثبت شده با شماره ملی همخوانی ندارد، لطفا از منو تغییر موبایل نسبت به تغییر شماره همراه اقدام نمایید” درصورتی که شماره موبایلی که دادم با با همون کدملی ثبت شده و کل فرآیند هم کلا یه شماره دادم حتی دارایی هم رفتم میگن همه چی درسته، چند روز صبر کردم ولی باز ارور میده! کسی میدونه مشکل کجاست؟

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا ابتدا از دفاتر ارائه دهنده خدمات سیم کارت خود بررسی بفرمایید که شماره تلفن به نام خودتان ثبت شده است یا خیر، درصورتی که شماره به نام خودتان ثبت شده بود، از طریق شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) موضوع را پیگیری نمایید.
      در خدمتتون هستیم.

  29. سلام ببخشید من الان درگاه اینترنتی دارم درآمدم حتی یک صدم هزینه هام نیستش
    آیا باید برم دفتر مالیاتی پر کنم و هزینه حساب دار و دفتر بدم !؟

    1. سلام روز به خیر
      متاسفانه اطلاعاتی در این رابطه موجود نیست. لطفا برای بررسی این مورد با شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.

    1. سلام واحد صنفی به نام‌مادرم هست و دستگاه کارتخوان به نام‌من و الصاق کردم به مغازه به یک کد پستی ایا منم باید جداگانه مالیات بدم

      1. سلام روزتون بخیر.
        برای اطلاع از این مورد می‌توانید با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
        درخدمتتون هستیم.

  30. سلام وقت شما بخیر من یک فروشگاه و یک تعمیرگاه دارم که برای هرکدام با توجه به کدپستی و پروانه کسب پرونده مالیاتی تشکیل دادم ، دستگاههای کارت خوان فعال هر دو مکان را به یک حساب بانکی متصل کردم و به اداره مالیات نیز اعلام شده ، برای ثبت اظهار نامه عملکرد ۱۴۰۰ در سامانه مالیات با پیام تکراری بودن شماره حساب مواجه هستم ، در صورت امکان راهنمایی بفرمائید. باتشکر

    1. سلام روز به خیر.
      لطفا برای بررسی این مورد با شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور ) در تماس باشید.
      در خدمتتون هستیم.

    2. سلاممن آدرس خونه بامغازم قاطی شده ودوتامغازه حساب شده چون نزدیک هم هست خواهش میکنم بگین چکارکنم میترسم غیرفعال کنم هردوغیرفعال بشه ودسگاه پوزم هم غیرفعال بشه

  31. سلام.
    من برای پروانه نظام مهندسی پرونده مالیاتی تشکیل دادم اما توی کارتابلم میزنه غیر فعال گام ۴.
    الان برای خوداظهاری چیکار باید بکنم؟

    1. سلام روزتون بخیر.
      برای اطلاع از این مورد می‌توانید با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      درخدمتتون هستیم.

  32. سلام بنده پنج سال پیش مغازه ام رو تعطیل کردم و جوازمم باطل کردم کارتخوان ام رو هم غیر فعال کردم به اداره مالیات وقت هم اعلام کردم و مدارک رو دادم ولی الان دائم برام پیامک میاد که اظهار نامه بدم الانم یه شهر دیگه هستم چه کنم

    1. با سلام و روز بخیر.

      برای اطلاع از این مورد می‌توانید با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      درخدمتتون هستیم.

  33. ببخشید برای یک استارتاپ که فقط یه سایت داره و هنوز درآمدی نداره،در سایت امور مالیاتی ، باید نوع کسب و کار رو تجاری بزنیم یا غیر تجاری؟ نیاز به ارایه اظهارنامه هست یا خیر؟

    1. با سلام و روز بخیر.

      برای اطلاع از این مورد می‌توانید با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      درخدمتتون هستیم.

  34. سلام . ما دستگاه پز ساختمان مسکونی خود را از طریق کفی نت به سامانه مالیات وصل کردیم حتی برگه اظهارنامه ما هم آمد . اما وقتی از طریق https://tax.gov.ir/ می خواهم نام کاربری و کلمه عبور را بزنم تا خودم وارد سامانه بشم می گه معتبر نیست!! در قسمت لیست پرونده های الکترونیک اون رو نشان می ده و گام ۴ هم زده اما در قسمت ورود به ثبت نام نام کاربری و رمز عبور را نمی شناسد ! چرا؟ چه باید کرد؟

    1. با سلام و روز بخیر.

      برای اطلاع از این مورد می‌توانید با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      درخدمتتون هستیم.

  35. سلام دستگاه کارتخوان مجتمع مسکونی خود را به سامانه مالیاتی متصل کردیم . آیا اصلا این کار درست بوده یا خیر؟ بعضی می گویند دستگاه کارت خوان فقط برای مشاغله و شما باید دستگاه کارتخوان خود را غیر فعال کنید . آیا درسته ؟

    1. با سلام و روز بخیر.

      برای اطلاع از این مورد می‌توانید با شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      درخدمتتون هستیم.

  36. برای اتصال دستگاه کارتخوان مجتمع مسکونی ۵۹ واحدی خود به سامانه مالیاتی به کافی نت مراجعه کردیم و بعد از اتمام کار ۲۸۰ هزار تومان گرفت ! و نام کاربری و کلمه عبور و کد رهگیری از طریق پیامک ۹۸۱۰۰۰۰۱۵۲۶ برای ما ارسال شد ولی مشکل اینجاست که اصلا نمی توان با این کلمه عبور و نام کاربری وارد سامانه tax.gov.ir شد! و آن را نمی شناسد با شماره ۱۵۲۶ تماس گرفتم گفت : شما از طریق سایت دوباره می توانی جداگانه ثبت نام کنی و کارهای انجام شده را پیگری کنی ! این چجور بازی جدیده ؟ گفتم : یعنی این کلمه عبور و نام کاربری که ما داریم پس کجا کاربرد دارد ؟ گفت : این برای شما نیست !! هم قوانین عجیبه هم کارهای انجام شده مربوط به اون عجیبه!

  37. سلام
    من اطلاعات شرکت در سامانه مالیات تا گام ۴ طی کردم
    ولی درگاه پرداخت آنلاینم نشون نمیده الصاق بزنم
    چه کار کنم؟

    1. سلام روز به خیر. تکمیل پرونده تا گام ۴ کفایت می‌کند و در به روز رسانی‌های اخیر سامانه مالیات، دیگر گزینه الصاق وجود ندارد.

  38. من همه مراحل رو تا گام ۴ و الصاق کارتخوان انجام داده ام اما بازم قطع هست

    1. سلام روز به خیر
      لطفا با پشتیبانی زیبال به شماره ۹۱۰۰۷۰۵۳ – ۰۲۱ در تماس باشید راهنماییتون میکنند
      در خدمتتون هستیم

  39. سلام من توی سایت قسمت آیسیک و اینتاکد رو هرکاری میکنم باز نمیکنه کد مربوط به کارم رو باید چیکار کنم؟ ممنون میشم بگید بهم

    1. سلام روز به خیر.
      لطفا با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.

      1. سلام
        من تا گام ۴ انجام دادم اما حساب بانکی قرمز است و نوشته عدم تایید توسط بانک چکار باید انجام بدم ممنون از راهنمایی شما

        1. سلام روز به خیر.
          لطفا با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶(پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.

  40. آیا با ثبت نام مالیاتی و گرفتن کد رهگیری ، تمامی حساب های ما توی همه بانکا و تک تک تراکنش ها زیر نظر مالیات میره ؟!؟

    1. سلام روز به خیر
      لطفا از طریق شماره ۰۲۱ – ۹۱۰۰۷۰۵۳ و یا چت آنلاین سایت zibal.ir با ما در تماس باشید، همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال در خدمتتون هستند و راهنماییتون میکنند.

    2. سلام من میخوام ارزش افزوده رد کنم تو درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی ارور میده که با توجه به عدم ثبت تاریخ مشمولیت ارزش افزوده باید نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنید، ولی گزینه فعالی نداره که بخوام ویرایش کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام وقتتون بخیر
        لطفا برای حل این مسئله با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید.
        در خدمتتون هستیم.

      2. سلام
        ابتدا باید رو ویرایش اطلاعات کلید سپس در سمت راست رو اصلاح تاریخ مشمولیت کلید و تاریخ مشمولیت رو تنظیم بعد تاید نهایی بعد بازگشید به سایت و ادامه کار به صورت گذشته

  41. سلام برای صدور قبض مالیات بر ارزش افزوده پیغام خطای اداره مالیاتی با کد کاربری همخوانی ندارد صادر میشود و قبض را صادر نمیکند لطفا توضیح دهید
    با تشکر

    1. سلام روز به خیر.
      لطفا با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید راهنماییتون می‌کنند.
      همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال نیز از طریق چت آنلاین سایت zibal.ir و شماره تماس ۰۲۱ – ۹۱۰۰۷۰۵۳ در خدمتتون هستند.

  42. سلام بنده تمام اظهارات مالیاتی رو پر مثبت نام کردم ، به کجا باید زنگ بزنم تا فعالش کنن؟یاخودش فعال میشه، ممنونم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت به خیر
      لطفا از طریق شماره تماس ۹۱۰۰۷۰۵۳ – ۰۲۱ و یا چت آنلاین وب سایت zibal.ir با ما در تماس باشید.
      همکارانم در تیم پشتیبانی زیبال راهنماییتون میکنند. در خدمتتون هستیم.

  43. سلام
    ما کارگاه تراش سنگ داریم ۳ نفر هستیم شریک دو آقا و یک خانم
    تمام امور مالی توسط خانم انجام میشه و دستگاه پوز هم به نام ایشان ثبت شده در زمان ثبت نام چیزی نبود که بزنه شریک کاری دارید یا نه فقط مشخصات اون خانم ثبت شد و تمام خواستم بدونم اول اینکه میشه ویرایش کرد و مشخصات دو نفر شریک دیگر را هم اضافه نمود و آیا در مالیات تاثیری داره اگر چند شریک باشند

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا با پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده دستکاه پوز در ارتباط باشید.
      شما رو راهنمایی می‌کنن.
      در خدمتتون هستیم.

  44. سلام ما تازه کارتخوان ثابت درخواست داریم و در امور مالیات ثبت نام کردیم و این ثبت نام به گام ۴رسید می خوام بدام چند روز تا تایید کامل بشه راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از زمان‌بندی دقیق لطفا با پشتیبانی مالیات در ارتباط باشید.
      درخدمتتون هستیم

  45. وقت بخیر یکی از ایرادات پرونده که باید رفع بشه مربوط به ایسیک و اینتاکد است. ممکنه راهنمایی کنین باید چیکار کنم؟ کد رو از کجا دریافت کنیم و میزان درصد منظور چیست؟
    ایراد وارده:
    لازم است تا کلیه فعالیت های صورت گرفته در این پرونده با میزان درصد هرکدام از آنها بر اساس دو مدل کد آیسیک و اینتاکد در سیستم ثبت شود. مجموع فعالیت های هر مدل باید به صورت صد در صدی تکمیل گردند.

    1. سلام وقت‌بخیر
      لطفا جهت تکمیل پرونده مالیاتی و رفع مشکل روند ثبت‌نام با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید.
      در خدمتتون هستیم.

  46. سلام بنده پایانه کارتخوانم به پرونده غیرفعال الصاقه و کارتخوانم
    از کار افتاده الان میخواهم اونو به پرونده فعال الصاق کنم و پرونده فعال
    رو نیز تا گام ۴ ثبت کرده ودر تاریخچه ثبت نام پیام تکمیل مدارک ثبت نام نوشته وکد رهگیری داده ولی نمیدونم چطور پایانه کارتخوان رو به پرونده فعال وصل کنم تاکارتخوان عمل کند لطفا این مشکل حل شود

    1. سلام وقت‌بخیر
      لطفا برای حل این مسئله با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (psp ارائه‌دهنده دستگاه کارتخوان) پیگیری کنید.
      درخدمتتون هستیم.

  47. در مرحله تکمیل واصلاحات ثبت نام جدید پرونده جدید را غیر فعال کردم تا مشکلی پیش نیاید اکنون آنرا ویرایش وتایید نهایی کرده ام اما برای فعال شدن پرونده اعلام کردند باید به سازمان مالیاتی مراجعه کنم .آیا روش غیرحضوری نیست.

    1. سلام وقت‌بخیر
      لطفا جهت تکمیل پرونده مالیاتی و رفع مشکل روند ثبت‌نام با پشتیبانی مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) در تماس باشید.
      در خدمتتون هستیم.

  48. سلام خسته نباشید
    اینتاکد برای سایت دانلودی – کدوم گزینه رو انتخاب کنیم؟
    بازرگانی
    تولید
    خدمات

  49. یک دست فروش که ملکی در اختیار ندارد نه مالک است و نه مستاجر قسمت مالکین را چگونه تکمیل نماید

  50. سلام وقت بخیر
    من ثبت نام کردم تا گام سوم. برای گام چهارم همش میزنه ک باید حداقل۴۴باشید
    وارد سایت میشم گزینه پرونده میزنم نمیتونم باز کنم پرونده رو ک بتونم تکمیل کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید واسه گام چهارم چکار باید انجام داد

  51. سلام وقتتون بخیر چطور میشه نام لاتین شرکت رو که باهاش ثبت نام کردیم رو پیدا کینم

    1. سلام وقت به خیر
      لطفا با شماره ۰۲۱ – ۹۱۰۰۷۰۵۳ در تماس باشید، همکارانم در تیم پشتیبانی و امور مشتریان زیبال راهنماییتون میکنند.
      در خدمتتون هستیم

    2. سلام وقت بخیر، تا گام ۴ رفتم ولی در قسمت مدیریت پرداخت و پذیرنده ها هیچ درگاهی به اسمم ثبت نشده در صورتی که پنچ ساله درگاه پرداخت به اسمم دارم چجوری میشه…؟ امکانش هست فرایند ثبت نام اشتباه رفته باشم که در اون قسمت درگاهی رو به اسمم نمیاره..؟!

  52. سلام وقت بخیر
    من شرکت حمل و نقل ثبت کردم پرونده مالیاتی هم انجامدادم
    الان تو قسمت تعیین مشمولیت هستم کدوم مرحله شامل شرکتهای حمل و نقل که معاف از مالیات هستند باید انتخاب کنم .
    تو بخشنامه خوندم بند ۱۳ از بخش (ب)ماده ۹ خوندم که معاف از مالیت ولی برای تکمیل اطلاعات ویرایش مشمولیت گیر کردم

    1. سلام وقت‌ به خیر
      لطفا برای بررسی این مورد با پشتیبانی اداره مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنند.

      1. سلام وقت همگی بخیر
        چند روزه زمان ثبت نام کد مالیاتی میزنه اطلاعات مورد تایید نیست و باید به ثبت احوال مراجعه کرد مشکل از کجاست برای چندین نفر این مشکل پیش اومده مشکل از سایته ؟مشکل از کجاست

        1. سلام وقت به خیر
          متاسفانه در رابطه با علت به وجود اومدن این مشکل اطلاعاتی نداریم. لطفا برای بررسی این مورد با پشتیبانی اداره مالیات به شماره ۱۵۲۶ (پشتیبانی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور) تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنند.

  53. سلام من تامرحله ۳ تکمیل کردم مینویسه اسم شرکارو بنویس میزنم روش میگه انفرادی ثبت نام کردین این مرحله گیر کردم نمیتونم درگاهمو فعال کنم چیکارکنم

  54. سلام بنده میخام اموزشگاه تاسیس کنم ولی کد پرونده مالیاتی میخاد و من هنوز نه مکان دارم نه پوز،نمیدونم باید چیکار کنم و چرا اول کد مالیات خواستن نوشته کسی ک نداره تشکیل پرونده مالیاتی بده ممنون میشم زود جواب بدید

  55. با سلام من کل هزینه مالیاتی رو در اداره مالیات با پوز اونجا کارت کشیدم هنوز میزند بدهی هیچ پرداختی نمیاد چکار کنم .الان شش ماهه مغازه تعطیل کردم

    1. سلام وقت به خیر
      خسته نباشید
      برای بررسی این مورد لطفا با پشتیبانی اداره مالیات در ارتباط باشید، راهنماییتون کنند.

  56. با سلام مجدد در ضمن دستگاه پوز من مربوط به شغل همسرم هست دوتا پرونده مالیاتی شده دوتا مالیات برای یک شغل میدهیم چکار کنم یکی بشه

  57. سلام خانم معارف وند.
    من شرکت تاسيس کردم. هنگام تکميل پرونده مالياتي وقتي شماره شبا وارد ميکنم متاسفانه مشخصات تاييد نميشود “اطلاعات مربوط به حساب يافت نميشود”، مشکل از کجاست؟ چطور حلش کنم.؟
    با تشکر

  58. سلام حسابهام مسدود شده و وقتی از بانک سوآل کردم گفتن نامه قضایی مالیاتی دارم ۱۲ میلیون الان چیکار باید بکنم کجا باید برم اداره مالیات باید برم ؟چون نمیتونم کامل پرداخت کنم آیا اقساط میکنن وحسابم و باز کنن؟؟؟

  59. من چون کسب و کارم مجازیه، هنگام پر کردن فرم ادرس خونمو دادم. آیا ایرادی داره و خونه شامل مالیات میشه؟

  60. درسامانه امورمالیاتی قسمت پرونده وارد نمودن اعضای وشرکای زیر ۱۸ سال بعنوان سهامدار که داشتن خط موبایل مقدور نمیباشد سیستم با پیغام عدم تطبیق کد ملی با شماره موبایل مواجه میشود درصورتیکه سن سهامدار به شرایطی نیست که خط موبایل داشته باشد

خواندن بعدی

سایدبار کناری