دانستنی های فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترتی به چه سمتی می رود؟

امروزه راه اندازی یک کسب و کار جدید حتی با سرمایه ی کم نیز با استفاده از فروشگاه های اینترنتی امکان پذیرشده است و مصرف کننده ها نیز ترجیح می دهند خریدهای خود را آنلاین انجام دهند.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ تقریبا ۹۵% خریدها کاملا آنلاین انجام می شود؛ به این ترتیب فرصت های زیادی برای کارفرینان فراهم شده است تا با استفاده از فروشگاه های اینترنتی کسب و کارهای خود را راه اندازی کنند.

شاید جالب باشد بدانید؛ در سال ۲۰۱۹ فروشگاه های اینترنتی تقریبا ۳٫۵ تریلیون دلار پول درحال گردش ایجاد کردند و پیش بینی می شود این عدد تا سال ۲۰۲۱ به ۴٫۹ تریلیون دلار افزایش پیدا کند.

فروشگاه های اینترنتی در آینده چه شکلی می شوند؟

فروشگاه های اینترنتی با گذشت زمان و رشد روز افزون، هر روز برای جذب مشتریان بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند و امکانات و خدمات جذاب تری را ارائه می دهند تا بتوانند وفاداری مشتریان را افزایش دهند.

شخصی سازی و جذب مشتری

فروشگاه های اینترنتی برخلاف فروشگاه های آفلاین و حضوری، برای معرفی محصولات و خدمات خود از انسان ها استفاده نمی کنند؛ بنابراین فروشنده ای وجود ندارد تا براساس علایق و سلیقه افراد بهترین کالا را به آنها پیشنهاد دهد.

به همین علت فروشگاه های اینترنتی برای بهبود این ضعف و تقلید شرایط فروش حضوری، خدماتی را در راستای شخصی سازی کردن کالاهای نشان داده در سایت و پیشنهادات بهتر ارائه می دهند.

فروشگاه ای اینترنتی با استفاده از سوابق جستجوی کاربران در سایت، سوابق خرید، نحوه ی تعامل با سایت و … نتایج نشان داده شده به کاربر را شخصی سازی می کنند و به هر فرد کالاهای موردنیاز و موردعلاقه او را نشان می دهند.

طبق بررسی های انجام شده ایمیل های شخصی سازی شده نسبت به ایمیل های ساده ۶ برابر نرخ تعامل بالاتری دارند و ۵۷% کاربران اگر نتایج جستجو سایت برای آنها شخصی سازی شود حاضرند اطلاعات شخصی خود را نیز در سایت ثبت کنند.

 

هوش مصنوعی و دستیاران آنلاین

برای ارتباط بیشتر و بهتر با مشتریان ربات هایی طراحی شده اند که با جمع آوری اطلاعات کاربر، به کاربران در خرید کالای مناسب آنها کمک می کنند. این ربات ها می توانند سوالات کاربران در رابطه با محصولات را جواب بدهند و علاوه بر این در صورت وجود مشکل شکایات کاربران را نیز ثبت و بررسی کنند.

این ربات ها بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری طراحی می شوند و می توانند با گوش دادن به مکالمات کاربران تجریبات خود را بهبود ببخشند.

طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۷، ۳۴% کاربران به راحتی با این ربات ها ارتباط برقرار کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را گرفته اند.

 

فروشگاه های اینترنتی B2B

بسیاری از افراد با شنیدن اسم فروشگاه های اینترنتی تصور می کنند با کسب و کاری B2C روبرو هستند؛ اما فروشگاه های اینترنتی فقط برای کسب و کارهای B2C نیست و طبق بررسی های انجام شده بسیاری از کسب و کارهای B2B نیز از فروشگاه ای اینترنتی برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند و درآمد حاصل از این کسب و کارها تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان تا ۶٫۶ تریلیون دلار افزایش می یابد.

نظرسنجی انجام شده بین ۵۰۰ کسب و کار B2B نشان می دهد، مشتریان ۸۰% این شرکت ها سفارش ها و پرداخت های خود را از طریق وب سایت انجام می دهند.

 

تجسم محصول

“این محصول همان محصول موردنیاز من است؟”، “این محصول کیفیت لازم را دارد؟” و … .

تقریبا همه ی مشتریان قبل از خرید محصولات این سوال ها و مشابه آنها را از خودشان می پرسند و مطالعه توضیحات نوشته شده راجع به محصول و تصاویر سایت، مشتریان را راضی نمی کند.

فناوری های امروز، واقعیت مجازی، تصویربرداری سه بعدی، واقعیت افزوده و … این امکان را به کاربران می دهند که بتوانند با استفاده از لپ تاپ و یا تلفن همراه خود محصول را به طور کامل مشاهده و بررسی و خرید بهتری را تجربه کنند.

 

بهترین و سودآورترین محصولات برای فروش در فروشگاه های اینترنتی

 

 

دانستنی های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی

دانستنی های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی

 

آمار و ارقام رشد فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی و فضای اینترنت مثل گردباد نیستند که قابل کنترل نباشند و در یک زمانی ظاهر شوند و بعد هم بروند؛ همه ی ورودی ها و خروجی ها در فضای اینترنت قابل کنترل و بررسی هستند.

در ادامه بخشی از این آمار ها را بررسی می کنیم. برای درک بهتر آمار در نظر داشته باشید که کل جمعیت جهان ۷٫۶ میلیارد است و اینترنت ۴٫۱ میلیارد کاربر دارد.

 

چکیده ای از آمار رشد فروشگاه های اینترنتی

  • حداکثر در ۳۳% خریدهای اینترنتی، کالای خریداری شده بازگشت داده می شود.
  • ۸۸% خریداران قبل از خرید محصول، جزییات نوشته شده راجع به محصول را با دقت بررسی می کنند و با توجه به آن برای خرید محصول تصمیم میگیرند.
  • اگر ظاهر و قالب سایت جذاب نباشد، ۳۸% مشتریان سایت را ترک کرده و خرید نمی کنند.
  • بیشتر از ¾ مشتریان دوست دارند خریدشان همان روز برایشان ارسال شود.
  • تا سال ۲۰۲۰ تقریبا ۵۰% جستجوها با استفاده از تصویر و صدا انجام میشود.
  • ۴۴% از خریدهای اینترنتی با استفاده از تلفن همراه هوشمند، ۱۱ درصد با استفاده از تبلت و ۴۵% با استفاده از لپ تاپ انجام می شود.
  • تا ۵ سال آینده ۶۹% مشاغل B2B دیگر کاتولاگ های کاغذی تولید نمی کنند.
  • ۵۶% مشتریان اگر به هزینه کالا هزینه های اضافی مانند مالیات یا پیک اضافه شود از خرید منصرف می شوند.
  • اگر برای اتمام مراحل خرید از مشتریان بخواهید حساب کاربری بسازند، ۲۳% مشتریان خرید را متوقف می کنند.
  • ۷۲% مشتریان برای ارتباط با کسب و کارها، ایمیل را به عنوان راه ارتباطی انتخاب می کنند.
  • تخفیف روی قیمت کالاها و حمل و نقل رایگان سبب افزایش خرید می شود.
  • ۲۳% از خریدهای آنلاین تحت تاثیر توصیه های شبکه های اجتماعی هستند.
  • ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام پس از مشاهده پست های تبلیغاتی سایت محصول را چک می کنند.
  • ۱/۳ از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند از یوتیوب هم استفاده می کنند.
  • ۷۰ درصد کاربران یوتیوب از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند.

 

حالا میدانید!

این آمار بینش مهمی برای هدایت برنامه های بازاریابی فروشگاه های اینترنتی به شما می دهد. از آنها استفاده کنید و برنامه کاری خود را بهبود دهید.

 

 

 

لطفا زیبال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: