پنل کاربری زیبال

یکی از مهم‌ترین اهداف زیبال تسهیل فرآیند پرداختی کسب و کارهای اینترنتی است. ما در تلاش بوده‌ایم تا با ارائه خدماتی نظیر درگاه پرداخت اینترنتی و دستگاه سیار رایگان (محصول پرداخت در محل)  یک پلتفرم جامع پرداختی اتوماتیک را در اختیار فروشگاه‌های آنلاین قرار دهیم. در راستای آشنایی هر چه بیشتر کاربران و مشتریان گرامی، در نظر داریم تا سفری به پنل کاربری زیبال داشته باشیم و شما را با جزییات و قابلیت‌های این پنل بیشتر آشنا کنیم.

در قسمت اول این مقاله تنها به بخش‌های مرتبط با درگاه پرداخت اینترنتی می‌پردازیم تا مشتریان جدیدی که به خانواده زیبال می‌پیوندند،‌ بتوانند به راحتی به قسمت‌های مختلف پنل کاربری خود دسترسی داشته و از قابلیت‌های فراوان‌ آن استفاده کنند.

ورود به پنل کاربری

پس از ورود به سایت زیبال، با دو گزینه ثبت نام و ورود مواجه خواهید شد. اگر در زیبال حساب کاربری دارید، با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، می‌توانید به پنل زیبال وارد شوید.

تکمیل مدارک و ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی

برای اختصاص درگاه پرداخت، ما نیازمند مدارک هویتی شخص ثبت کننده هستم. علاوه بر این برای انجام عملیات تسویه حساب با مشتریان، باید یک شماره شبا بانکی نیز به ما معرفی گردد.

پس از ساخت درگاه پرداخت و تایید وبسایت شما از جانب تیم امنیت زیبال، شما می‌توانید برای پیاده سازی درگاه پرداخت و تست آن، به بخش مستندات حساب کاربری خود مراجعه کنید.

مطلب مرتبط : دریافت درگاه پرداخت اینترنتی در ۱۵ دقیقه

مدیریت درگاه پرداخت

حال که درگاه شما فعال شده و پیاده سازی‌های فنی نیز اتمام یافته،‌ وقت استفاده از درگاه پرداخت زیبال فرا رسیده است.

برای مدیریت تراکنش‌های انجام شده بر روی وبسایت خود، کافیست به بخش درگاه پرداخت پنل کاربری زیبال مراجعه کنید. با انتخاب این قسمت، با دو زیر منو “درگاه‌ها” و “API logs” مواجه خواهید شد.

•درگاه‌ها

با ورود به این بخش، با مربع‌هایی رو به رو می‌شوید که گزارش عملکرد درگاه شما در همان روز را به اطلاعتان می‌رسانند. علاوه بر این، نام کیف پول و کد Mercahnt (شناسه‌ای که هر درگاه پرداخت با آن شناخته می‌شود) نیز در این مربع‌ها به نمایش در می‌آید.

دو آیکون آبی گزارشات و تنظیمات نیز در این بخش به چشم می‌خورند. بیایید نگاهی جزیی‌تر به این دو بخش داشته باشیم.

•گزارشات

با انتخاب این بخش، صفحه جدیدی در پنل کاربری زیبال به شما نمایش داده خواهد شد که از دو بخش تشکیل شده است.

در قسمت بالا، دو نمودار با رنگ‌های آبی و نارنجی قرار گرفته که گزارشات مربوط به مبلغ و تعداد تراکنش‌های انجام شده در سی روز اخیر را نمایش می‌دهد.

پنل کاربری زیبال

در قسمت پایین که با نام تراکنش‌ درگاه مشخص شده، اطلاعات تکمیلی در خصوص تمامی تراکنش‌های صورت گرفته نمایش داده شده است. برای دسترسی راحت به تراکنش‌ها، فیلتر‌های متنوعی از قبیل جستجو بر اساس شماره کارت، شماره موبایل و شناسه ارجاع در این بخش قرار دارد.

درگاه پرداخت اینترنتی زیبال

علاوه بر این مورد، قابلیت فیلتر کردن تراکنش‌ها بر اساس وضعیت آن‌ها نیز در سیستم قرار گرفته که به شما کمک می‌کند انواع مختلفی از خطاهای به وجود آمده در تراکنش‌ها را مشاهده کرده و پیگیری‌های لازم را به انجام برسانید.

• تنظیمات

با انتخاب بخش تنظیمات درگاه پرداخت اینترنتی، قادر خواهید بود تا تغییراتی در کیف پول مورد استفاده و توضیحات موجود در پنل کاربری زیبال اعمال کنید. به دلایلی امنیتی، پس از ساخت درگاه اجازه تغییر در نام درگاه و آدرس وبسایت به کاربر داده نشده است.

• API Logs

با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای به شما نمایش داده خواهد شد که در آن به وضعیت درخواست‌هایی که به سیستم زیبال ارسال کرده‌اید؛ دسترسی خواهید داشت. در این بخش اطلاعاتی از قبیل نام درگاه، IP مبدا درخواست و زمان آن قابل مشاهده است.

همچنین با کلیک بر روی آیکون بدنه درخواست، تمام اطلاعات را به صورت کامل‌ به نمایش در می‌آید.

گزارش مالی

این بخش از دو زیر منو “تسویه حساب” و “گزارش کارمزد” تشکیل شده که در ادامه به تفکیک در خصوص هر کدام توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

•تسویه حساب

با مراجعه به این بخش از پنل کاربری زیبال، لیست پرداختی‌ها به تفکیک شماره سفارش و شناسه زیبال به نمایش در آمده است. یکی از مهم‌ترین امکانات این سیستم، فیلتر بر اساس تاریخ انجام تراکنش‌ها می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که در حالت پیش‌ فرض، تراکنش‌های دو روز گذشته به شما نمایش داده خواهد شد.

همچنین اگر بیش از یک شماره شبا در بخش ذی نفع‌ها داشته باشید، این قابلیت وجود دارد که فیلتری جداگانه برای این افراد قرار داده تا در صورت نیاز به گزارش‌دهی به کاربران سیستم خود، این کار به راحتی قابل انجام باشد.

علاوه بر این، اگر در سیستم خود از پنل جداگانه برای ارتباط با ذی نفعان استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از API، گزارشات مربوطه را بدون استفاده از پنل زیبال در اختیار ایشان قرار دهید. برای اطلاع بیشتر در خصوص وب سرویس‌ها، به بخش مستندات پنل کاربری زیبال مراجعه کنید.

•گزارش کارمزد

این بخش متشکل از فاکتور‌های صادر شده و گزارش کارمزد استفاده از خدمات پرداختی زیبال بوده که می‌تواند کمک شایانی به تیم حسابداری شما را در مسیر انجام محاسبات مالی بکند.

در بخش فاکتور‌های صادر شده این امکان فراهم است که یک فاکتور رسمی از تراکنش‌ها یا گزارشات ملی در اختیار شرکای تجاری زیبال قرار بگیرد. با کلیک بر روی آیکون مربوطه، این فاکتورها قابل دسترسی خواهند بود.

در سمت راست هم گزینه گزارش کامرمزد قرار گرفته که علاوه بر قابلیت جستجو در بازه‌های زمانی مختلف، شرح خدمات و همچنین تعداد تراکنش‌های درگاه و مبلغ کارمزد را به اطلاع شما می‌رساند.

لطفا زیبال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: